Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Brak przyśpieszenia i bardzo gorące spaliny


luck08
Zarejestrowani

op Witajcie;
Wczoraj dopadł mnie pech. Auto nie przyśpiesza, na drugim lub na trzecim biegu jak dodam gazu to przy ok 2k obrotach słychać jakby szuranie z komory silnika, gdy zdejmę nogę  z gazu przestaje. Auto nie przyśpiesza. Myślałem na początku, że to koniec sprzęgła, ale mechanik zaprzeczył. Silnik chodzi normalnie. Spaliny są bardzo gorące - aż parzące, Wydaje mi się, że w komorze silnikowej jakoś mocniej wieje z prawej strony (patrząc od przodu samochodu w stronę jego tyłu)- spod silnika, turbiny(??). Silnik również bardzo gorący po przejechaniu 3-5 km. Nigdy tak nie było. Auto nie kopci nic - nawet przy 3k obrotów - spalin nie widać. Poradźcie proszę co robić... Jutro spróbuję go podpiąć pod Clipa - może uda się odczytać jakieś błędy - na razie mam błąd hamulca parkingowego, innego nie ma...

Pozdrawiam
Łukasz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2021, 19:27 przez luck08.)

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jaki stan DPF? Możliwe, że cały czas próbuje wypalać stąd gorące spaliny bo dawkuje na bogato.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • luck08
luck08
Zarejestrowani

op Nie wiem dokładnie - jutro ilość sprawdzę, ale jakieś 2-3 tygodnie temu wypalałem w trasie...

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Sprawdź też korekty na wtryskach.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • luck08
luck08
Zarejestrowani

op Witajcie;
Dziś z nieocenioną pomocą Grzesia @ polaq (jeszcze raz dziękuję!) udało mi się przeskanować clipem samochód.
Co prawda na postoju (jutro będę miał kierowcę to pojeździmy z włączonym komputerem) ale jest.
Po skanowaniu wykazał błąd kalkulatora wtrysku:     
A to wygląd reszty zakładek:
                                               
Korekty wtrysku po nagrzaniu silnika ustawiły się mniej więcej od 0,1 do -0,1 więc chyba dobrze.
Czujnik temperatury paliwa wskazuje -40 stopni...
Dziś na biegu jałowym silnik chodził ok. 40 minut, spaliny w temperaturze 40-50 stopni - be problemu dla ręki, komora silnika również bez sensacji -  chłodna.
Na wyświetlaczu podczas w/w operacji pojawił się komunikat o potrzebie zregenerowania katalizatora.

Prośba do Was o komentarze, porady, wnioski - jutro spróbujemy zobaczyć czy turbina się kręci (jak to nazwał mechanik) na wyłączonym silniku - po zdjęciu rury (??)

Pozdrawiam
Łukasz

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Masz walnięty czujnik temperatury spalin przed turbiną. Przy uszkodzeniu pokazuje stałe 200 stopni. Regeneracja wstrzymana i stąd tak duża ilość sadzy. Przy tym poziomie tylko wypalanie stacjonarne.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • luck08
luck08
Zarejestrowani

op
(26-05-2021, 20:44)andrzejwa napisał(a): Masz walnięty czujnik temperatury spalin przed turbiną. Przy uszkodzeniu pokazuje stałe 200 stopni. Regeneracja wstrzymana i stąd tak duża ilość sadzy. Przy tym poziomie tylko wypalanie stacjonarne.

Dziękuję Andrzeju za odpowiedź - jutro trochę wolnego mam to spróbuję podziałać. Gdzie znajdę ten czujnik? Najpierw spróbuję go wypiąć (wtyczkę) i przeczyszczę - może to coś pomoże. Jeśli nie to poszukam nowego.
A czy widziałeś temperaturę paliwa (-40 stopni)? Coś z tym powinienem zrobić?

Pozdrawiam
Łukasz

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
luck08
Zarejestrowani

op
(26-05-2021, 20:44)andrzejwa napisał(a): Masz walnięty czujnik temperatury spalin przed turbiną. Przy uszkodzeniu pokazuje stałe 200 stopni. Regeneracja wstrzymana i stąd tak duża ilość sadzy. Przy tym poziomie tylko wypalanie stacjonarne.

Szukam i szukam - i chyba znalazłem - czy o ten czujnik chodzi? Na kolektorze wylotowym?
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2021, 19:01 przez luck08.)

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
luck08
Zarejestrowani

op Czujnik namierzony, odpięty - ale na razie nie udało się go odkręcić. Wypsikany WD40-może się jutro uda go odkręcić. Bo na razie można się powiesić na kluczu i nie odkręca się.

Łukasz

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Z tym gwintem to chyba tylko palnik pomoże.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości