Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Wypadanie zapłonów...


romko
Zarejestrowani

op Witam.
Nie spotkałem się na forum z takim przypadkiem, więc wrzucam o co biega...
Mój sceniczek przejechał ze mną już 40 tyś km i do tej pory większych problemów nie było.
5 grudnia w czasie jazdy coś szarpnęło autem i silnik zaczął nierówno pracować. Po rozebraniu przez mechanika rozrządu okazało się że nieszczęsne koło KZFR ROZKRĘCIŁO SIĘ...
Jedna z 6 śrub na kole się wykręciła i przeleciała pod paskiem przez wszystkie koła... cudem pasek się nie zerwał a tylko podziurawił, na kołach śruba pozostawiała odciski, rozrząd na szczęście przestawił się tylko o 1 ząb i większych szkód nie stwierdzono. 
       
Kompresja na wszystkich garach wyszła ok. Po wymianie rozrządu w całości, razem ze wszystkimi kołami i pompą wody autko chodziło super.
Wyczyszczona została również przepustnica.
Po jakimś czasie w wilgotny deszczowy dzień na wolnych obrotach zaczął nierówno chodzić jakby raz na jakiś czas nie palił na jeden cylinder.
Następnego dnia był mróz i wszystko było ok, więc od razu stwierdziłem że będzie to cewka, jakieś złącze czy inna sprawa elektryczna.
Znów po podniesieniu się temperatury i wzroście wilgoci w powietrzu problem się powtórzył, ale tym razem po przyjściu mrozu problem został.
Zanim dostałem się do mechanika zrobiłem małą diagnozę urządzonkiem ELM i wyskoczyły błędy P0300 i P0313 jako aktualne i zapisane.
               
Po podłączeniu pod kompa u mechanika wyszło wypadanie zapłonów na 3 cylindrze, z tym że po dojechaniu do mechanika auto znów chodziło dobrze...
Sprawdzono świece, cewki, zostały one również pozamieniane, raz auto chodzi dobrze a raz słychać "pyrkanie" z wydechu...
Rozrząd też ustawiony ok (sprawdzone), złącza elektryczne przejrzane, za 2 dni jeszcze sprawdzimy kompresję ale czuję że kręcimy się w kółko.
Chyba będę musiał podjechać gdzieś podłączyć się pod CLIPa bo już brakuje nam sił (mnie i mechanikowi...)
Najgorsze że problem nie utrzymuje się cały czas, tylko pojawia się i znika nieregularnie...
Ma ktoś może jakiś pomysł??
Pozdrawiam.

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

Online
Ja mam P0300 na 1 cylindrze ale ten błąd u mnie jest "od zawsze" odkąd ja jeżdżę, ale żadnych bryknięć szarpnięć czy tyrkolenia z tłumika nie było nigdy, ani nawet pracy jakby 1 wtrysk padł nic zero objawów. Ale błąd jest. Kasowany kilka razy pojawia się znów. Kompresja nie mierzona..

Odpowiedz
romko
Zarejestrowani

op
(13-01-2019, 19:50)paker228 napisał(a): Ja mam P0300 na 1 cylindrze ale ten błąd u mnie jest "od zawsze" odkąd ja jeżdżę, ale żadnych bryknięć szarpnięć czy tyrkolenia z tłumika nie było nigdy, ani nawet pracy jakby 1 wtrysk padł nic zero objawów. Ale błąd jest. Kasowany kilka razy pojawia się znów. Kompresja nie mierzona..

A nie wywalałoby błędu P0301 jeśli na 1 cylindrze??
P0300 to jak się nie mylę przypadkowe albo wielokrotne wypadanie zapłonu.

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

Online
(13-01-2019, 20:08)romko napisał(a):
(13-01-2019, 19:50)paker228 napisał(a): Ja mam P0300 na 1 cylindrze ale ten błąd u mnie jest "od zawsze" odkąd ja jeżdżę, ale żadnych bryknięć szarpnięć czy tyrkolenia z tłumika nie było nigdy, ani nawet pracy jakby 1 wtrysk padł nic zero objawów. Ale błąd jest. Kasowany kilka razy pojawia się znów. Kompresja nie mierzona..

A nie wywalałoby błędu P0301 jeśli na 1 cylindrze??
P0300 to jak się nie mylę przypadkowe albo wielokrotne wypadanie zapłonu.

Tak masz rację -u mnie było przypadkowe/wielokrotne i tylko P0300 - foto w zał

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
romko
Zarejestrowani

op Dorzucam filmik jakie odgłosy idą z wydechu.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Zamienione cewki między cylindrami i nadal wypadanie na tym samym - trzecim?

Podobnie kiedyś zaobserwowałem takie wypadanie zapłonów na źle ustawionym rozrządzie o 3 ząbki. Rozrząd był ustawiony błędnie na otworze wyważenia wału zamiast na dedykowanym punkcie pod przyrząd.

Obserwuję w SC I i II 2.0 pewien problem z zawilgacaniem cewek, łącznie z rdzewieniem trzonka świecy. Jest jakiś problem ponieważ Renault zaleca smarować końcówki cewek smarem silikonowym zabezpieczającym przed wilgocią. Idealne warunki do wypadania zapłonów.

Jakieś pomysły skąd rosa na cewkach?

Odpowiedz
romko
Zarejestrowani

op
(13-01-2019, 21:17)Przemek7 napisał(a): Zamienione cewki między cylindrami i nadal wypadanie na tym samym - trzecim?

Podobnie kiedyś zaobserwowałem takie wypadanie zapłonów na źle ustawionym rozrządzie o 3 ząbki. Rozrząd był ustawiony błędnie na otworze wyważenia wału zamiast na dedykowanym punkcie pod przyrząd.

Obserwuję w SC I i II 2.0 pewien problem z zawilgacaniem cewek, łącznie z rdzewieniem trzonka świecy. Jest jakiś problem ponieważ Renault zaleca smarować końcówki cewek smarem silikonowym zabezpieczającym przed wilgocią. Idealne warunki do wypadania zapłonów.

Jakieś pomysły skąd rosa na cewkach?

Tak, cewki były zamienione i dalej wychodziło na kompie wypadanie na 3 cylindrze, tyle że już przed zamianą cewek i podłączeniem do kompa zaczął chodzić dobrze...
Z tym tylko że to komp uniwersalny a nie CLIP i nie wiem czy tu wszystko wyjdzie dobrze.
Co do rdzewienia trzonków, u mnie wszystkie miały rdzawy nalot, wszystko zostało dokładnie wyczyszczone. A rozrząd ufam że jest dobrze ustawiony...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2019, 21:24 przez romko.)

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

A płynu chłodniczego nie ubyło ostatnio czasem???

Odpowiedz
romko
Zarejestrowani

op
(13-01-2019, 21:31)bologno napisał(a): A płynu chłodniczego nie ubyło ostatnio czasem???

Nie zauważyłem ostatnio ubytku ale jutro rzucę jeszcze okiem...
Co sugerujesz z tym płynem?? uszczelkę lub głowicę??

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Jeśli uszczelka pod głowicą przepuszcza płyn do komory spalania to występuje wypadanie zapłonów i liczne spalanie skutkowe. Najczęściej przy wadliwej UPG na rozgrzanym silniku wypada zapłon. Jeśli płynu ubyło chociażby centymetr ale w krótkim czasie to należy się tym zainteresować. Oczywiście nie znaczy to zaraz, że UPG jest to robienia bo przyczyną wypadania zapłonu może być coś innego a płyn może schodzić przez nieszczelności na opaskach, skruszałe przewody które po rozgrzaniu się pocą itp.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości