Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Renault Scenic III PH1 1.5 dCi - problem z odpalaniem na zimnym silniku


SebNET
Zarejestrowani

op Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem Renault Scenic III PH1 1.5 dCi z 2010 roku, wersja silnika 110 KM (K9K 836). Mam problem z odpalaniem samochodu przy niskich temperaturach, z reguły jak temperatura spada poniżej 10 stopni to samochód podczas odpalania długo kreci, odpala ale z oporem. 

Samochód ma świeżo wymieniony kompletny rozrząd (Sprawdzany u 2 mechaników), nowy olej, komplet nowych wszystkich filtrów (OEM), niedawno zostały wymienione wszystkie wtryski na fabrycznie nowe Continental, bo 3 z 4 wtrysków miały padnięte cewki. Założone są też nowe świece żarowe wraz z nowym przekaźnikiem, napięcie do świec i przekaźnika. Na komputerze zero błędów po podłaczeniu PyClip. Samochód ma 175,000 km przebiegu, jest raczej autentyczny, bo w komputerze pokazuje ten sam przebieg. 

Jak tylko zrobi się cieplej na dworze to auto odpala bez problemu, a jak tylko temperatura spadnie poniżej 10 stopni to zaczyna się długie odpalanie i takie jakby dławienie się przy odpalaniu. 

Zapomniałem jeszcze dopisać, że wymieniony został przepływomierz na oryginalny Continental i dalej jest to samo.

Skończyły mi się już pomysły na ten samochód co dalej zrobić, żeby było w porządku?

Czy mogę prosić o pomoc w tej sprawie? 

Z góry serdecznie dziękuje.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Czujnik temperatury co pokazuje,sprawdzany był?

-Biggrin

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
SebNET
Zarejestrowani

op
( 8 godzin(y) temu)scrabi napisał(a): Czujnik temperatury co pokazuje,sprawdzany był?

-Biggrin

Tak, czujniki też sprawdziłem i pokazują prawidłowo. Jak np. na dworze było 7 stopni to pokazywał 6 stopni, więc chyba mieści się w granicach normy.

Jeden z mechaników podpowiedział mi, że może cofać mi się paliwo i stąd problemy z odpalaniem, ale nie ma jak tego sprawdzić, bo przewody paliwowe są czarne, więc nic w nich nie widać. Przy wymianie wtrysków wymieniony był też filtr paliwa na oryginalny Purflux.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
( 8 godzin(y) temu)SebNET napisał(a): Tak, czujniki też sprawdziłem i pokazują prawidłowo. Jak np. na dworze było 7 stopni to pokazywał 6 stopn

A sprawdzałeś wartość temperatury wskazanej przez czujniki na zagrzanym silniku ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
SebNET
Zarejestrowani

op
( 8 godzin(y) temu)PunkRock86 napisał(a):
( 8 godzin(y) temu)SebNET napisał(a): Tak, czujniki też sprawdziłem i pokazują prawidłowo. Jak np. na dworze było 7 stopni to pokazywał 6 stopn

A sprawdzałeś wartość temperatury wskazanej przez czujniki na zagrzanym silniku ?

Oj nie, tylko na zimnym sprawdzałem. Jak to sprawdzić prawidłowo?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
( 8 godzin(y) temu)SebNET napisał(a): Oj nie, tylko na zimnym sprawdzałem. Jak to sprawdzić prawidłowo?

Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale jak w motocyklu padł mi czujnik, to wartości na zimnym pokazywał dobrze ale później wraz ze wzrostem temperatury, rezystancja czujnika świrowała i pokazywał mi przekłamane wartości.

Czym odczytujesz temp. czujnika ? Jeśli jakiś programem to zobacz jaką wartość pokazuje po zagrzaniu, bo może się okazać, że poza skalą.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

( 8 godzin(y) temu)SebNET napisał(a): tylko na zimnym sprawdzałem.
Jak?


( 8 godzin(y) temu)SebNET napisał(a): Jak to sprawdzić prawidłowo?
Komputerem diagnostycznym/torque/carscanner/..... co kto lubi i ma. Liczy się odczyt co widzi komputer silnika.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

( 8 godzin(y) temu)SebNET napisał(a): Założone są też nowe świece żarowe
Masz symbol tych świec? Sprawdź czy wcześniejsze podpompowanie paliwa gruszką coś zmieni.
Może trzeba będzie sprawdzić kompresję?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Zamontuj zwykłą gruszkę przed filtrem.

-Biggrin

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości