SCENIC III Skontroluj układ wtrysku paliwa, Sprawdź układ wydechowy
(05-07-2022, 08:31)Przerobert napisał(a): Wracam z tematem, bo mój problem nadal istnieje. Otóż cyklicznie wraca mi komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa". Dwa lata temu pytałem Państwa co to może być, bo pojawiły się spadki turbodoładowania. I od tego momentu działy się następujące rzeczy:Pytanie zasadnicze: czy były czyszczone i sprawdzane wtryskiwacze? Pisałeś o wymianie "jakiejś plastikowej, nieszczelnej rury" (domyślam sie, której). czy element ten został powtórnie sprawdzony? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2022, 10:13 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
Wtryski są w porządku. Co do rury, nie była powtórnie sprawdzana.
Komunikaty „Skontroluj układ wtrysku paliwa, Sprawdź układ wydechowy” (+ wyłączony tempomat) pojawiły się również w moim aucie (SCIII 1.dci.).
Udało mi się samemu usunąć usterkę, głównie dzięki informacjom zawartym w tym wątku, dlatego czuję się zobowiązany pomóc, zwłaszcza że widać, że usterka jest dość powszechna. W moim przypadku było to pęknięcie gumowego przewodu doładowania turbo. Miejsce uszkodzenia dało się zauważyć od razu, gdyż pod wężem widoczny był wyciek oleju. Chodzi dokładnie o ten element: ![]() Pęknięcie miało miejsce z dołu obok zgrzewu: ![]() Dodatkowo zerwał się uchwyt rury ![]() Jeżeli, ktoś miałby wątpliwości który z przewodów jest pęknięty, wówczas można użyć pianki (np. do sprawdzania instalacji lpg), przygazować i miejsce z nieszczelnością powinno się ujawnić. Ja użyłem pianki do golenia ![]() Naprawa poprzez odkręcenie zderzaka, pozwala to na dojście do połączeniu przewodu z intercoolerem: ![]() ![]() Dalej wymontowanie starego przewodu i wymiana na nowy. Rurę ciężko wyjąć, ale przy odrobinie cierpliwości można ją wyciągnąć bez dalszego rozbierania samochodu. Nową włożyć jest dużo łatwiej. Warto odhaczyć sobie druciki zabezpieczające przed instalacją, wówczas rura łatwo wskoczy w swoje miejsce i się zablokuje. Na koniec przykręcić śruby i gotowe. Nowy i stary przewód dolotowy turbo: ![]() Nowy po zamontowaniu: ![]() Na koniec skasowałem błędy elm-em i wszystko działa.
pio555 napisał 31-07-2022, 15:16:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2022, 15:16 przez pio555.)
Wywaliło mi komunikat Skontroluj Układ Wtrysku. Raz się pokazuje i za chwilę znika. Innym razem jest cały czas.
Po podłączeniu PyClipa takie błędy: DTC 047129- ciśnienie przed turbiną. DTC 047016- obwód czujnika ciśnienia przed turbiną. Tutaj pokazuje też coś takiego: 2DEF- sygnał poza dolną granicą. Wymieniłem ten gumowy wężyk i dalej to samo. Parametr PR 636 pokazuje 1013 mbar i się nie zmienia w czasie jazdy. Co jeszcze sprawdzić? Zapchana rurka co idzie z kolektora do czujnika? Czy czujnik do wymiany? Edit: czy w przypadku czyszczenia tej rurki, trzeba ją odkręcić od kolektora, czy można przeczyścić ją, jak jest wkręcona? Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2023, 09:27 przez Vapor.)
Zerknij na tą rurkę , u mnie właśnie ona pękła. i była różnica ciśnienia , między czyjnikami , i stąd wywalało komunikat... zwłaszcza przy mocniejszym dodaniu gazu...
zerknij może to samu u ciebie. https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...zy?page=45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2023, 09:55 przez scrabi.)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
![]() Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Problem rozwiązany.
Winny okazał się czujnik. Wymieniłem na nowy i komunikaty na liczniku znikły. Błędy wykasowane i jest ok ![]() Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka
Witam wszytskich. Grand Scenic 2012 1,5 dci.
Komunikat o wtryskach. Błędy - DTC00871C - ciśnienie na listwie wtrysku DTC165064 - połączenie moduł sterujący grzałki nurkowe Auto odpala, jedzie do pierwszego skrzyżowania, przy wrzuceniu luzu gaśnie i już nie odpala. Postoi dzień-dwa - znów odpala i znów gaśnie po chwili jeżdżenia i znów nie odpala. Ktoś miał podobnie?
Takie pytanie odnośnie przepustnicy wydechu:
U mnie jest założona przepustnica PIERBURG o numerze 5.08855.03 Wpisując ten numer w wyszukiwarce, pokazuje przepustnicę o numerze 7.03083.20.0 Czy te przepustnice są zamienne i ta druga przepustnica będzie pasować? Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości