Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SIII PHI] [cleo78] Nierówna praca wtryskiwaczy 1.5 dCi 110KM FAP


cleo78
Kobiety

op Witam

Od jakiegoś czasu zaczęłam słyszeć odgłosy pracy wtryskiwaczy (bardzo delikatny świst-hałas) w moim Scenicu z 1.5 dCi 110KM FAP i ich delikatnie nierówną pracę (przebieg 90.000km)- czy jest to niepokojący problem? Porównywałam ten dźwięk z sąsiadem, który ma silnik 2.0 dCi i u Niego jeszcze wyraźniej słychać to świszczenie, ale mówi, że ma tak od dwóch lat i auto zapala i jeździ bez problemów - podobno każdy wtryskiwacz wcześniej lub później zaczyna wydawać taki dźwięk.

Miałam ostatnio robioną diagnostykę komputerową i nie wyszły żadne błędy czy usterki.

Czy na tą nierówną pracę wtryskiwaczy może mieć też wpływa zawór EGR i należałoby go wyczyścić?

Proszę o Państwa opinie.

Pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(12-09-2019, 07:23)cleo78 napisał(a): Miałam ostatnio robioną diagnostykę komputerową i nie wyszły żadne błędy czy usterki.
jakie są korekty wtrysków?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
cleo78
Kobiety

op Co to są korekty wtrysków i jak się to sprawdza? Jestem kobietą i nie znam się na mechaniceBiggrin

Ps. Chciałam dodać, że ta nierówna praca jest głównie i chyba tylko słyszalna zaraz po zapaleniu silnika jak jest zimny - wtedy dość głośno (na zewnątrz) i nierówno pracuje, jak się zagrzeje to chodzi już ok.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Wypadało by odczytać wartości korekt wtryskiwaczy - może któryś jest przypchany i daje lekko za mało
2. W związku z powyższym - warto by użyć czyścika do wtrysków (sprawdzony sposób użycia był tu opisywany).
3. warto by także sprawdzić sprawność świec żarowych - pracują w końcu stale w trybie dogrzewania

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(12-09-2019, 09:09)cleo78 napisał(a): Co to są korekty wtrysków i jak się to sprawdza?
jakims programem diagnostycznym np.clipem
jestes z Chorzowa skontakuj sie z @ mario3 lub @miro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2019, 09:59 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • mario3
cleo78
Kobiety

op Ok, dziękuje za informacje!

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Generalnie korekta wtryskiwacza to współczynnik, o ile sterownik silnika zmienia czas otwarcia wtryskiwacza w stosunku do wartości nominalnej.
Jet to układ adaptacyjny, podczas pracy silnika sterownik wylicza (optymalizuje)czasy otwarcia wtrysków - zachowana jest więc moc i pożądany skład spalin.
Przykładowo - jeśli końcówka jest lekko przytkana np. wskutek zakoksowania (wszak jeździmy na paliwach BIO) - czas wtrysku zostanie powiększony np. do 1,6, aby w efekcie mimo zmniejszonej przepustowości wtryskiwacza w każdym cyklu została podana dawka paliwa wynikająca z mapy zapisanej w pamięci sterownika.
W zasadzie każdy bardziej zaawansowany diagnoskop czy interfejs-oprogramowanie obsługujące Renault umożliwia odczytanie wartości korekt, a ich wartości prawdę nam powiedzą.
A co do świec żarowych - nie żartuję, sam mam jedną spaloną...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
cleo78
Kobiety

op Dziękuje za informację!

W jaki sposób można sprawdzić sprawność świec żarowych - czy któraś nie nadaje się już do wymiany?

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Online
Jak już podepniesz clipa do sprawdzenia korekt to sprawdzisz też świece.

Odpowiedz
cleo78
Kobiety

op Nie potrafię nic znaleźć na temat czyścika do wtrysków - czy chodzi o wlanie specjalnego płynu do paliwa do czyszczenia wtrysków? Ktoś pisał, że to tzw. "szuwaks" ,ale podobno trzeba potem wymieniać filtr paliwa, bo nim zostaną wszystkie brudy z czyszczenia? Podobno ten czyścik stosuje się dopiero jak wartości korekt wtryskiwaczy będą odbiegać od normy - np. ok. 2 - tylko jaka jest norma dla każdego z 4 wtrysków?

Proszę o dokładniejsze informacje w tej sprawie - kiedy i jaki preparat (w jaki sposób) trzeba zastosować?

Pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości