Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1.9DCI Błąd grzałki nurkowej nr 3 + Kontrolka Serwis


alberciik1122
Zarejestrowani

op Witam,
Jestem nowym użytkownikiem. Chciałem prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Od jakiegoś czasu wyświetla mi się na desce rozdzielczej żółta kontrolka 'Service'

Po podłączaniu pod diagnostykę wyświetliło błąd: DF034 - Sterowanie przekaźnikiem grzałki nurkowej nr 3. Układ otwarty. Błąd stały.

Wymieniałem już przekaźnik grzałek, który znajduje się tuż obok grzałek przy przednim lewym kole. Wymieniałem również grzałki. Sprawdzałem też świecie. 
Niestety błąd dalej występuje. 
Czy ktoś już spotkał się z podobnym problemem i mógłby się podzielić wiedzą. Gdzie jeszcze szukać?


Dziękuje z góry za wszelka pomoc.
Patrys4891 napisał 14-01-2020, 12:02:
Zgodnie z 4. punktem regulaminu, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w odpowiednim miejscu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2020, 12:02 przez Patrys4891.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Sprawdź bezpieczniki mocy pod modułem UPC. Grzałki nurkowe zasilane są z dwóch bezpieczników 70 A.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(14-01-2020, 11:47)alberciik1122 napisał(a): błąd: DF034
to chyba inny błąd niż opisałeś, to nie jest coś z alternatorem?

(14-01-2020, 11:47)alberciik1122 napisał(a): Wymieniałem również grzałki. Sprawdzałem też świecie. 
gdzie znajdują się te grzałki? jak wyglądają?
świece żarowe sprawne? tak z czystej ciekawości? a problem od kiedy występuje?

(14-01-2020, 12:05)andrzejwa napisał(a): Grzałki nurkowe
grzałki takie występowały w scenic I 1.9dci 102KM były to grzałki które zamocowane na wężu wodnym i dogrzewały płyn chłodniczy
[Obrazek: hosting_zdjec_1386498689__podgrzewacz.jpg]

a grzałka w scenic II to elektryczna która dogrzewa kabinę,

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2020, 20:11 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

A przy lewym nadkolu to przypadkiem nie jest moduł świec żarowych?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(14-01-2020, 20:32)scrabi napisał(a): grzałki takie występowały w scenic I 1.9dci 102KM były to grzałki które zamocowane na wężu wodnym i dogrzewały płyn chłodniczy
Były i w SC II. Sterownik tych grzałek był poniżej sterownika świec żarowych za nadkolem lewego koła. Zależało od wersji silnika. F9Q 804 miał takie. Autor postu nie pisze jaki ma wyznacznik silnika. Jeżeli błąd pokazuje o połączeniu ze sterownikiem silnika to musi mieć te grzałki.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

Które modele miały? I gdzie one dokładniej się znajdują? Mój poprzedni raczej nie miał, a miał taki sam silnik. Rozbieralem cały przód i nie widziałem.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup


(14-01-2020, 21:43)andrzejwa napisał(a): Były i w SC II. Sterownik tych grzałek był poniżej sterownika świec żarowych za nadkolem lewego koła. Zależało od wersji silnika. F9Q 804 miał takie. Autor postu nie pisze jaki ma wyznacznik silnika. Jeżeli błąd pokazuje o połączeniu ze sterownikiem silnika to musi mieć te grzałki.
Same grzałki w którym miejscu były montowane?


Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2020, 06:13 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
W moim byłym SC II też nie było grzałek ale na schematach występują. W M II i w SC II w tym samym miejscu, za nadkolem. Grzałki to 1071,1072,1073,107, a sterownik to 1550.
Może zdarzały się egzemplarze z tym udogodnieniem.
   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Mati
haszczurur
Zarejestrowani

Wygląda mi to na silnik w wersji 130km gdyż widzę tam pompę wody do chłodzenia turbiny.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Być może te grzałki były dawane na wersje samochodu na klimat skrajnie zimny, skandynawski jakis. A tutaj wiekszosc aut mamy z Niemiec i z Polski, Francji... itp, to jest juz klimat średni jak to w instrukcjach opisywali, wiec bez tych grzalek bo nie byly potrzebne na nasze klimaty. A wiadomo ze producent, jak moze, to koszty obetnie i nie da czegos wiecej jak nie bedzie to porzebne w aucie...
Tez mi sie wydaje, ze to schemat silnika 130km ze wzgledu na ta elektryczna pompę do turbiny (369).

Odpowiedz
alberciik1122
Zarejestrowani

op Witam,

Dzięki za aktywność przy poście.
Dzisiaj sprawdzę bezpieczniki za modułem UPC o których wspomniał andrzejwa.

(14-01-2020, 12:05)andrzejwa napisał(a): Sprawdź bezpieczniki mocy pod modułem UPC. Grzałki nurkowe zasilane są z dwóch bezpieczników 70 A.

Mój Scenic jest z Francji. Auto z 2006 roku. Motor 1.9dCi 125KM, kod silnika to F9Q 804.
Przekaźnik i grzałki, znajdują się przy lewym przednim kole, ale wyglądają inaczej niż te na zdjęciu powyżej.


dzięki

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości