Scenic II PH I znowu rezystor dmuchawy? Wymiana Dmuchawy?


crazy_joe
Zarejestrowani

Witam,
Miesiąc temu padł mi rezystor dmuchawy. Miałem taki z C5, po numerach na części sie zgadzał ze starym to założyłem.
Teraz znowu dmuchawa nie działa. Podejrzewam, że znowu rezystor sie upiekł.

Co może być przyczyną?
czy może być tego powodem łożysko dmuchawy, która może stawia za duży opór?
Jest gdziś jakiś maual albo ktoś podpowie jak wymienić dmuchawę? chyba dużo z tym pracy tak patrząc na ilość miejsca...?

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

może po prostu równiez był juz upalony...
albo dostaje się tam woda i powoduje zwarcie tranzystora. ostatnio u Denisa wymieniałem sam tranzystor za 13 zł ale musieliśmy dodatkowo odepchać kanał wodny bo widać ze w rezystorze zielono było. teraz działa bez zarzutu.
mozna wymienić sam tranzystor: http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...-Scenic-II

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017, 11:24 przez Wojtgda.)

Odpowiedz
crazy_joe
Zarejestrowani

(04-01-2017, 11:24)Wojtgda napisał(a): może po prostu równiez był juz upalony...
albo dostaje się tam woda i powoduje zwarcie tranzystora. ostatnio u Denisa wymieniałem sam tranzystor za 13 zł ale musieliśmy dodatkowo odepchać kanał wodny bo widać ze w rezystorze zielono było. teraz działa bez zarzutu.
mozna wymienić sam tranzystor: http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...-Scenic-II
Nie no tranzystor wymieniałem miesiac temu na nowy...

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Online
A dałeś dobrą pastę? Dociśnięty był tą blaszką dobrze? Jeżeli NIE to masz przyczynę. Poza tym styki na wtyczkach dobre, nie nadtopione? Wentylator możesz sprawdzić od strony silnika po demontażu części podszybia ręką czy się luźno obraca.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017, 14:24 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Online
a nie prościej założyć nowy i mieć spokój a nie bawić sie w "sztukowanie" starego?

Odpowiedz
scrabi83
Zarejestrowani

Online
tutaj musiałby już wymienić cały kpl wentylator, a mając go na wierzchu wymienić na nowy rezystor i wtedy spokój na długi czas.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

Obstawiam spieczoną wtyczkę.
U mnie po padnięciu rezystora wtyczka z zewnątrz wydawała się ok a wewnątrz była stopiona i robiła zwarcie na 4 biegu dmuchawy.

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

A filtr przeciw pyłkowy jest czysty?
Woda do samochodu nie leci?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
Tranzystor sie moze palic z roznych powodow.... moze sie przegrzewa (tutaj przyczyna tez moze byc rozna, od mokrego poprzez zapchany filtr kabinowy lub tez brak filtra.) Malo wydajne chlodzenie wentylatorem, albo zalanie calkowite opornicy calej... Albo zly montaz tego rezystora bo brak pasty, stara pasta itd... Albo cos zupelnie innego na płytce całego modułu co powoduje jego przepalanie sie ciagłe.... Wiec lepiej całość zmienic a nie sztukowac opornice. Chyba ze ktos ma za duzo wolnego czasu, ale wtedy sie nie powinno narzekac, ze co chwila sie psuje Thumbup

Nową całą opornice jak sie zaklada tez trzeba usunac inne mozliwe przyczyny przegrzewania sie, typu mokry filtr kabinowy itd....

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(04-01-2017, 10:49)crazy_joe napisał(a): Witam,
Miesiąc temu padł mi rezystor dmuchawy. Miałem taki z C5, po numerach na części sie zgadzał ze starym to założyłem.
Teraz znowu dmuchawa nie działa. Podejrzewam, że znowu rezystor sie upiekł.

Co może być przyczyną?
czy może być tego powodem łożysko dmuchawy, która może stawia za duży opór?
Jest gdziś jakiś maual albo ktoś podpowie jak wymienić dmuchawę? chyba dużo z tym pracy tak patrząc na ilość miejsca...?

Żeby dostać się do dmuchawy trzeba zdemontować całą deskę, więc trochę roboty jest. Wyeliminuj wszystkie inne możliwe przyczyny przepalania się rezystora. U mnie przepalił się dwa razy, bo dochodziło do spięcia poprzez zalanie podszybia i filtra przeciwpyłkowego. Udrożniłem osuszyłem i problemy zniknęły.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017, 17:29 przez Highwayman1990.)

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości