Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skaczacy poziom temperatury wody


jabo
Zarejestrowani

op Witam
Na wstepie chcialbym opisac moj dpsyc jak dla mnie dziwny przypadek ktory od jakiego czasu ma miejsce w mojej Renowce
mianowicie :
Jezdzac po miescie (czasem nawet po pare godzin musze zaznaczyc ) samochod pracuje bez zadnych wiekszych zastrzezen itd... wskaznik wody trzyma na poziomie piecu kresek .
Natomiast wjezdzajac na autostrade po przejechaniu ok. 10 km wskaznik temperatury wody zaczyna wariowac i czasem skoczy nawet do samej gory poczym opada i tak co jakis czas sobie skacze zatrzymujac sie na pieciu kreskach. Akcja ta ma miejsce jak opisuje wylacznie podczas  dluzszej plynnej jezdzie  od 90-120 km /h. Brak ubytkow - poziom trzyma idealnie, wentylator zalacza sie jak powinien! Tylko ten wskaznik jest dla mnie przerazajaco widoczny i pare juz razy wprowadzil mnie w dobra panike Biggrin

Ktos moze mi doradzic w czym moze tkwic ow problem ?
Z gory serdeczne dzieki za kazda podpowiedz .

Pozdrawiam

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Miałem, co prawda w Kia...
Zapowietrzony układ chłodzenia.
W głowicy tworzą się korki powietrzne, płyn nie krąży we wszystkich kanałach i lokalnie dochodzi do wrzenia.
Do obudowy termostatu dostaje się wtedy para pod ciśnieniem (czyli lekko przegrzana) i powoduje takie skoki widoczne na zegarze temperatury.
Koniecznie PILNIE odpowietrzyć solidnie układ, o ile już nie doszło do przepalenia uszczelki pod głowicą...
Uprzedzając: w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu może być prawidłowy i nawet specjalnie się nie zmieni.
Przy jeździe miejskiej jest dużo zatrzymań i dynamicznych ruszań - obroty pompy chwilowo są dość wysokie i krążenie płynu jakoś daje radę.
Przy jeździe szosowej ze stałymi, dość niskimi, obrotami - pompa w nienajlepszej kondycji już sie nie wyrabia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • jabo, krzysztofk
jabo
Zarejestrowani

op Dzieki,
zawsze wydawalo mi sie ze zapowietrzony uklad chlodzenia wiaze sie ze slabym ogrzewaniem w srodku itp. Jak wnioskuje moze tak sie dziac nawet przy w miare dobrym ogrzewaniu (chociaz z tego co mi wiadomo z opini innnych posiadaczy to Sceniki nigdy nie mialy dobrego orzewania ?
Pompa wody byla nie tak dawno wymieniana na nowa z racji wymiany rozzadu !
Jaki jest efekt widoczny - gdy nastapi przepalaneie sie uszczelki pod glowica ?
W jaki sposob najlepiej odpowietrzyc ukad ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(18-10-2019, 19:59)jabo napisał(a): Natomiast wjezdzajac na autostrade po przejechaniu ok. 10 km wskaznik temperatury wody zaczyna wariowac i czasem skoczy nawet do samej gory poczym opada i tak co jakis czas sobie skacze zatrzymujac sie na pieciu kreskach. Akcja ta ma miejsce jak opisuje wylacznie podczas  dluzszej plynnej jezdzie  od 90-120 km /h. Brak ubytkow - poziom trzyma idealnie, wentylator zalacza sie jak powinien! Tylko ten wskaznik jest dla mnie przerazajaco widoczny i pare juz razy wprowadzil mnie w dobra panike
ja miałem podobnie w 1.6 i myślę,ze ten problem dotyczy tylko 1,6 po juz o kilku takich przypadkach słyszałem
u mnie temp.była 5 kresek a w czasie płynnej długiej jazdy spadało do 4 kresek po zwolnieniu wzrastała znowu do 5 kresek
działo sie to tylko jak było chłodnij i zima gdy działało ogrzewanie
układ był odwietrzony płyn ok żadnych wycieków-ja ten temat olałem ale Convers zmienił termostat i potem było ok

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
jabo
Zarejestrowani

op
(19-10-2019, 16:01)pio555 napisał(a):
(18-10-2019, 19:59)jabo napisał(a): Natomiast wjezdzajac na autostrade po przejechaniu ok. 10 km wskaznik temperatury wody zaczyna wariowac i czasem skoczy nawet do samej gory poczym opada i tak co jakis czas sobie skacze zatrzymujac sie na pieciu kreskach. Akcja ta ma miejsce jak opisuje wylacznie podczas  dluzszej plynnej jezdzie  od 90-120 km /h. Brak ubytkow - poziom trzyma idealnie, wentylator zalacza sie jak powinien! Tylko ten wskaznik jest dla mnie przerazajaco widoczny i pare juz razy wprowadzil mnie w dobra panike
ja miałem podobnie w 1.6 i myślę,ze ten problem dotyczy tylko 1,6 po juz o kilku takich przypadkach słyszałem
u mnie temp.była 5 kresek a w czasie płynnej długiej jazdy spadało do 4 kresek po zwolnieniu wzrastała znowu do 5 kresek
działo sie to tylko jak było chłodnij i zima gdy działało ogrzewanie
układ był odwietrzony płyn ok żadnych wycieków-ja ten temat olałem ale Convers zmienił termostat i potem było ok

Podobny przyklad mialem dosyc czesto( ten ktory kolega opisuje - spadek z pieciu na cztery kreski) jakos to mnie nie przerazalo wtedy jak obecny skok kresek w gore na 7 i nagly spadek na 5

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(19-10-2019, 16:09)jabo napisał(a): jak obecny skok kresek w gore na 7 i nagly spadek na 5
stawiałbym na przycinający się termostat

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • jabo
jabo
Zarejestrowani

op
(19-10-2019, 16:20)pio555 napisał(a):
(19-10-2019, 16:09)jabo napisał(a): jak obecny skok kresek w gore na 7 i nagly spadek na 5
stawiałbym na przycinający się termostat

Biore i to pod uwage ze termostat moze przycinac
Slyszalem rowniez ze czujnik temperatury moze stawarzac podobne historie ?
Nie wiem na ile to wiarygodne w sobie ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2019, 16:55 przez jabo.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Jak pisał ko-ma dobrze odpowietrzyć układ.
Najleiuej po kilku godzinach stania auta odkręcić odpowietrznik na termostacie i potem drugi na przewodzie do nagrzewnicy do momentu aż będzie leciał płyn z nich.
Potem można sukać innych przyczyn.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
jabo
Zarejestrowani

op
(19-10-2019, 17:21)krzysztofk napisał(a): Jak pisał ko-ma dobrze odpowietrzyć układ.
Najleiuej po kilku godzinach stania auta odkręcić odpowietrznik na termostacie i potem drugi na przewodzie do nagrzewnicy do momentu aż będzie leciał płyn z nich.
Potem można sukać innych przyczyn.

Znaczy zaczynac etap odkrecania odpowietrznikow na zimnym silniku ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(19-10-2019, 17:26)jabo napisał(a):
(19-10-2019, 17:21)krzysztofk napisał(a): Jak pisał ko-ma dobrze odpowietrzyć układ.
Najleiuej po kilku godzinach stania auta odkręcić odpowietrznik na termostacie i potem drugi na przewodzie do nagrzewnicy do momentu aż będzie leciał płyn z nich.
Potem można sukać innych przyczyn.

Znaczy zaczynac etap odkrecania odpowietrznikow na zimnym silniku ?

Na zimnym silniku nie ma najmniejszego sensu - sprawny termostat odetnie duży obieg - i co sobie możemy odpowietrzyć ?
Silnik nagrzany, pracuje na wolnych obrotach, po kolei odkręcamy odpowietrzniki zaczynając od najniżej położonego.
#@W starych samochodach zbawienne okazuje się "pompowanie" poprzez ściskanie elastycznych grubych węży chłodnicy, niestety w nowych z reguły albo są sztywne, albo nie ma sie do nich jak dostać.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości