Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światła zewnętrzne po bokach


Mateusz Gbiorczyk
Zarejestrowani

op Witam,

Posiadam Scenic II z 2005 roku. Parkuję często w ciemnych miejscach, które są ciasne. Zamontowałem dodatkowe boczne lusterka pokazujące tylne koła, ale w nocy nie przez nie nie widać.

Myślałem nad montażem dodatkowego oświetlenia LED w okolicach nadkoli, które będzie zapalane w momencie włączenia biegu wstecznego. Rozważałem opcję żarówek LED zamiast standardowych żarówek dla wstecznego, ale to nie ma mi światła po bokach.

Czy takie coś jest możliwe? Jak się do tego zabrać? Z góry dziękuję za porady!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2018, 23:20 przez Mateusz Gbiorczyk.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Bardzo prosto. Wystarczy przeciągnąć przewody z lampy, z pinów odpowiadających za minus i zasilanie wstecznego. Najprościej.

Jeśli byłoby to ledowe to znikome zużycie prądu więc nie powinno dodatkowo zbyt obciążać układu.

Więcej myślenia wymaga montaż i typ dodatkowego oświetlenia. Musi to być zupełnie wodoszczelne i fajnie by było żeby było porządne i nie spalilo się za chwilę jak większość chińczyków. Dodatkowe zagrożenie to kamienie i śnieg z kół.

Osobiście bym doradził moduły GOQ na diodach Samsunga

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2018, 23:28 przez Trodor.)

Odpowiedz
Mateusz Gbiorczyk
Zarejestrowani

op Te przewody mogę dorwać przed kostką wpinaną do tylnych świateł czy gdzieś indziej? Jak rozpoznać właściwe kable?
Mati napisał 29-12-2018, 00:48:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018, 00:48 przez Mati.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Pewnie, jeśli masz najprostszy miernik to multimetrem we wtyczce.

Inna metoda to wyjąć wkład lampy, podłączyć i śledzić piny od żarówki wstecznego, bo widać blaszki. Minus łatwo znaleźć bo będzie to wspólna blaszka dla każdej żarówki, najczęściej dotykająca powierzchni bocznej żarówek.

Jeśli się nie mylę to ta wiązka idzie po podłodze/progu z lewej strony z tyłu, do boczka ze schowkiem i lampką. Tam też można się wpiac ale po co kombinować jak wystarczy lampę wyjąć i przy wtyczce się wlutowac albo szybkozlaczki zacisnąć.

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018, 00:53 przez Trodor.)

Odpowiedz
Mateusz Gbiorczyk
Zarejestrowani

op Czyli np produkt MODUŁ GOQ SAMSUNG 3XLED 150 STOPNI BIAŁY 11 000K będzie w porządku? Taka moc wystarczy?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Wg mnie wystarczy, oczywiście przy odpowiednim ukierunkowaniu w nadkolu bo wydaje mi się ze to będzie najtrudniejsze.

Mam takie moduły (tylko ciepłe) w klapie i dwie sztuki oswietlają w nocy bardzo dobrze 3m wokół bagażnika.

Nie wiem jaką moc chcesz uzyskać ale ja bym z tym spróbował, zwłaszcza że cena i pobór prądu śmieszny. Można też próbować z różnymi chińskimi lampkami z diodą typu COB, tylko rzadko kiedy są naprawdę wodoszczelne i pobór prądu na pewno znacznie większy.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Mateusz Gbiorczyk
Zarejestrowani

op W jaki sposób mogę to zmierzyć multimetrem?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Najwygodniej jak się ma dwa gadżety - sondy z krokodylkami, i sondy do nakluwania przewodów. Ale jak nie masz to odepnij wtyczkę od lampy, wprowadź auto w tryb zapłonu serwisowego (karta w czytniku, bieg 1, hamulec BEZ DOTYKANIA POZOSTAŁYCH PEDAŁÓW i naciśnij przycisk zapłonu). Później kawałkiem przewodu, z taśmą klejącą, albo po prostu dotknij, ujemną sondą do jakiegoś punktu masowego (niemalowana śruba itp lub po prostu przedłuż kabelek do minusa na aku).

Wrzuć wsteczny, i dotykaj dodatnią sondą pinów wtyczki aż znajdziesz ~12v. Oczywiście multimetr na pomiar prądu stałego, w odpowiednim zakresie (najczęściej chyba 20V). Jak znajdziesz to wrzuć na luz i sprawdź czy napięcie znikło na tym pinie. To będzie plus po wstecznym.

Z minusem jest bardzo prosto - miernik na funkcję ciągłości obwodu, piszczy jak zewrze się sondy. Większość ma taką funkcję.

Dlatego zapłon wyłączony, karta wyciagnieta, jedna sonda do masy/minusa, a drugą lecisz piny po kolei - jak piszczy, to minus (lub coś co można wykorzystać jako masę).

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

W Manualach są schematy do Twojego autaz rozrysowaniem każdej wtyczki i co w którym pinie.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

To już inna sprawa, zapomniałem o tym xD

#Wytapatalkowane

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości