Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Tryby pracy wycieraczek, jak to z tym jest?


Axles
Zarejestrowani

op Cześć, mam pytanie odnośnie trybów wycieraczek bo nie potrafię tego zrozumieć nawet z instrukcją przed oczami.

Zacznijmy od tego, że nie jestem pewien czy mam z tej instrukcji  tryb automatyczny czy typowo ręczny.
Te tryby A, B, C, D co to właściwie jest bo ja mam tylko trzy tryby: "wyłączone" oraz "1" i "2". Tryb 2 z tego co zauważyłem jest szybszy od trybu 1.
Może mi ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć, miałem dzień temu sytuację, że padał śnieg no i wycieraczki nie chciały pracować, musiałem przekręcać pierścień z jednej 'kropelki' na inną by wycieraczki ruszyły.
   
Mati napisał 28-11-2017, 12:07:
pytania problemy, opisujemy w dziale technicznym, wątek przenoszę..

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2017, 12:07 przez Mati.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

ustaw wajchę o jeden stopień w dół, następnie weź płyn do mycia szyb w dozowniku lub zwykła wodę i prysnij na szybę w okolice lusterka ( od zewnątrz) , wycieraczki maja ruszyć same. Jeśli nie zadziałają to albo do wymiany żel albo uwalony obwód. oczywiście karta w czytniku i wciśnięty start.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2017, 10:32 przez mariusz#.)

Odpowiedz
Axles
Zarejestrowani

op Tak to pewnie zadziała normalnie, nie pisałem ale w trakcie deszczu one normalnie pracują, tyle że mam problem z zrozumieniem tych trybów. a instrukcja wprowadziła mi dodatkowe zamieszanie z jakimiś trybami ABCD.
Zanim zacznę cokolwiek testować musiałbym zrozumieć zasadę ich działania. Przybliżyłeś już mi, że raz w dół to załącza się tryb automatyczny, a kropelki oznaczają intensywność opadów? (mała kropelka gdy małe opady największa gdy duże?). Tryb 2 to to co 1 tyle, że szybciej?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2017, 10:50 przez Axles.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Raz w dół = tryb automatyczny sterowany czujnikiem deszczu w przedniej szybie.
Pierścień z "kropelkami" reguluje czułość czujnika
Można ten tryb przełączyć (interfejsem diagnostycznym) w tryb pracy czasowej - wtedy pierścień reguluje czas przerwy pomiędzy wahnięciami.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

U mnie jest jeszcze tak że jak jest ustawione na najszybszym trybie a zatrzymam samochód to wycieraczki zwalniają swoją pracę o około 30 %

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(28-11-2017, 10:49)Axles napisał(a): instrukcja wprowadziła mi dodatkowe zamieszanie z jakimiś trybami ABCD.

ABCD to jest od pierscienia z kropelkami na tym przelaczniku wycieraczek Biggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(28-11-2017, 11:04)PunkRock86 napisał(a): U mnie jest jeszcze tak że jak jest ustawione na najszybszym trybie a zatrzymam samochód to wycieraczki zwalniają swoją pracę o około 30 %
w każdej tak jest, że jak masz jakiś tryb ustawiony i się zatrzymasz to przechodzi na postoju o jeden tryb w górę.
jak będziesz mieć ust na wolne ciągłe i się zatrzymasz to będą przerywane Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • diabeł 02, PunkRock86
mariusz#
Zarejestrowani

(28-11-2017, 11:04)A2-eR11 napisał(a): ABCD to jest od pierscienia z kropelkami na tym przelaczniku wycieraczek Biggrin
NIe. ABCD to jest położenie wajchy a przerwa w czasowym działaniu wycieraczek( pozycja B dla wajchy ) ustalana jest za pomocą pierścienia 2.
jak chcesz tryb przerywany to wajcha na pozycje B i kręcisz pierścieniem jak ci pasuje od malej kropli po dużą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2017, 14:07 przez Mati.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mariusz# za ten post post:
  • A2-eR11
Mati
Zarejestrowani

(28-11-2017, 10:23)Axles napisał(a): musiałem przekręcać pierścień z jednej 'kropelki' na inną by wycieraczki ruszyły.
w takim przypadku kończy CI się kolego żel przy czujniku, albo odpowiednim diagnoskopem ustawić by te "kropelki" odpowiadały za czas, a nie za natężenie deszczu, albo dodać sprawdzić odpowiednią ilość żelu.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(28-11-2017, 13:43)mariusz# napisał(a):
(28-11-2017, 11:04)A2-eR11 napisał(a): ABCD to jest od pierscienia z kropelkami na tym przelaczniku wycieraczek Biggrin
NIe. ABCD to jest położenie wajchy a przerwa w czasowym działaniu wycieraczek( pozycja B dla wajchy ) ustalana jest za pomocą pierścienia 2.
jak chcesz tryb przerywany to wajcha na pozycje B i kręcisz pierścieniem jak ci pasuje od malej kropli po dużą.

Ale to nie ja napisałem Biggrin
Mati napisał 28-11-2017, 14:08:
poprawiłem, przy cytowaniu się pomylił Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2017, 14:08 przez Mati.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości