Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Uszkodzona turbina ????


Zdolny1986
Zarejestrowani

op Czesć

Mam pewien problem z moim autem (Renault Scenic II 1.5 dci) . W zeszły piątek jadąc autostradą około 140 km/h poczułem nagły spadek mocy. Dodając gazu auto zamiast zyskać traciło na prędkości i mocy (nie zauważyłem, żeby paliły się jakiekolwiek kontrolki ostrzegawcze). Zjechałem na pobocze i kiedy zatrzymałem się auto całkowicie zgasło. Wszystkie kontrolki przestały działać. Wezwałem lawetę i auto bezpośrednio trafiło do mechanika. Okazało się, że wywaliło główny bezpiecznik przy akumulatorze. Jednak przy próbie ponownego uruchomienia auta kolejny raz przepaliło go i nie dało się uruchomić auta w mojej obecności. Dodatkowo mechanik stwierdził, że mam małą ilość oleju w silniku- a tego samego dnia przed awarią kontrolki oleju paliły mi się, że stan jest w granicach górnych. Zostawiłem auto do dalszej diagnostyki. Po paru godzinach mechanik zadzwonił mi i stwierdził, że uszkodzeniu uległa turbina a olej poszedł do przewodów chłodzących (o ile dobrze pamiętam). Koszt naprawy z regeneracją turbiny i czyszczeniem przewodów to 1500zł.

Wydaje mi się, że auto z uszkodzoną turbiną powinno się dać przynajmniej uruchomić (czemu w tym wypadku nie dało się tego zrobić??) Po za tym w momencie zdarzenia nie zauważyłem żadnego dymu. Nie słyszałem żadnych świstów, silnik chodził równo. Nigdy nie miałem wcześniej problemów z tym.
miro napisał 10-01-2016, 21:17:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2016, 05:18 przez Zdolny1986.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Popraw sobie profil, bo masz tam Scenika jedynkę z 2007 roku a to bzdura.

Może być to turbina a jej uszkodzenie mogło spowodować ubytek oleju.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(10-01-2016, 21:14)Zdolny1986 napisał(a): że uszkodzeniu uległa turbina a olej poszedł do przewodów chłodzących (o ile dobrze pamiętam). Koszt naprawy z regeneracją turbiny i czyszczeniem przewodów to 1500zł.
olej mógł pójść ale do całego dolotu, IC itd jeśli w tym jest koszt turbiny to możliwe taka cena

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Zdolny1986
maciej1486
Zarejestrowani

Padniętej turbiny bym nie wykluczał. Przypomnij mechanikowi by wyczyścił przy okazji cały dolot itp.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • Zdolny1986
Oktawiusz
Zarejestrowani

i wymienił zawór turbiny i obligo olej z filtrem !! To bardzo ważne

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Oktawiusz za ten post post:
  • Zdolny1986
ko-ma
Zarejestrowani

Pali duży bezpiecznik przy klemie + znaczny ubytek oleju = może być zatarta panewka.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Zdolny1986
Zarejestrowani

op Już wszystko jasne. Turbina się rozpadła-jest potwierdzone wszystko.

Panewki sprawdzą przy okazji i będą czyścić dolot ,IC.

Do czwartku auto ma być gotowe. Dam znać jaki finał tego będzie. Dzięki za dobrą diagnozę.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(11-01-2016, 09:32)Zdolny1986 napisał(a): Już wszystko jasne. Turbina się rozpadła-jest potwierdzone wszystko.

Panewki sprawdzą przy okazji i będą czyścić dolot ,IC.

Do czwartku auto ma być gotowe. Dam znać jaki finał tego będzie. Dzięki za dobrą diagnozę.

Powtórzę to co już kilkukrotnie pisałem. Przy uszkodzeniu turbiny należy sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa oleju, a także należy sprawdzić drożność przewodów olejowych idących do i z turbiny!!!

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Zdolny1986
tadeuszek
Zarejestrowani

Witam  od dłuższego czasu słyszę  jak pewnym momencie zaczyna  u mnie gwizdać turbina , kiedyś jej nie było w ogóle słychać, czy to znaczy że szykuję się jej remoncik?

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Gwizdanie swiadczy o nieszczelnosci ukladu dolotowego. Czyli gdzies masz dziurke w gumowum wezu albo jakas opaska niedokrecona...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości