Kapitan Powolny
987
0
127
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Pytanie jak w temacie. Nie chodzi mi o kwestie kosztów takiej operacji, ale bardziej czy technicznie rzecz jest do zrobienia. W sensie czy blok wersji wolnossącej jest przygotowany do założenia turbawki?
No i co poza zmianą dolotu i wydechu (gdzieś tą dmuchawę trzeba wpiąć) trzeba by jeszcze ogarnąć?
Układ smarowania, Układ chłodzenia (podobno te turbiny są konstrukcji Mitsubishi i są dodatkowo chłodzone wodą), komp?
Czy w ogóle bez ingerencji w słupek silnika taka zabawa jest możliwa
Gdzieś na którymś forum czytałem o gościu który bawi się w zakucie 2.0T i wsadzenie tego do Scenica II, czyli docelowo silnik taki sam jak w Megance RS lub Lagunie GT- powyżej 200 KM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2020, 11:43 przez Kapitan Powolny.)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
siwusek216
5,544
15
3614
2,082
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Technicznie można tylko gra nie warta świeczki i znajdź kogoś kto to ogarnie. Podstawa do przerobienia układ wydechowy, ssący, smarowania, podciśnienia, odprężenie silnika, strojenie tego do kupy, kondycja silnika ( może trzeba mu remontu) już masz koszt zbliżony do 2.0T w jednym kawałku a nikt ci nie powie ile wytrzyma seryjny silnik. Jak dmuchać na kozaka to dochodzi kucie silnika, jakieś mocniejsze sprzęgło, półosie, hamulce ....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
PatiEK
784
1
220
29
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 18-03-2020, 12:13
Ja bym wrzucił cały silnik z MIIIRS. Mocniejszy od tego z MIIRS.
•
kiwikrakow
4,043
21
3144
5,892
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
Jak dla mnie korzystnym układem zysk mocy cena jest dołożenie intercoolera i tyle. Powinno spaść spalanie a auto będzie trochę mocniejsze.
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
siwusek216
5,544
15
3614
2,082
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(18-03-2020, 12:28)kiwikrakow napisał(a): Jak dla mnie korzystnym układem zysk mocy cena jest dołożenie intercoolera i tyle. Powinno spaść spalanie a auto będzie trochę mocniejsze.
Do wolnossaka?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
kiwikrakow
4,043
21
3144
5,892
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
Z moich obserwacji -porównanie spalania zimowego z letnim (teoria nie potwierdzona) wynika ze jeżeli dostarczamy zimne (czyli zmieniamy jego gęstość)powietrze do spalania jest ono bardziej kaloryczne niż ciepłe wiec intelcoler spowoduje ze nawet w lecie powietrze będzie chłodniejsze. Myślałem by u siebie założyć intercoler ale nie widzę miejsca jakbym miał poprowadzić do przepustnicy.
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
PatiEK
784
1
220
29
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 18-03-2020, 14:38
Yyyy... nie wiem co odpisać na pomysł intercoolera w wolnossaku....
•
siwusek216
5,544
15
3614
2,082
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(18-03-2020, 14:38)PatiEK napisał(a): Yyyy... nie wiem co odpisać na pomysł intercoolera w wolnossaku....
Mam tak samo, nawet w motor sporcie w silnikach wolnossacych nie stosuje się takiego rozwiązania wiec pewnie jest nie skuteczne albo wręcz szkodzi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Kapitan Powolny
987
0
127
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(18-03-2020, 12:05)siwusek216 napisał(a): Technicznie można tylko gra nie warta świeczki i znajdź kogoś kto to ogarnie. Podstawa do przerobienia układ wydechowy, ssący, smarowania, podciśnienia, odprężenie silnika, strojenie tego do kupy, kondycja silnika ( może trzeba mu remontu) już masz koszt zbliżony do 2.0T w jednym kawałku a nikt ci nie powie ile wytrzyma seryjny silnik. Jak dmuchać na kozaka to dochodzi kucie silnika, jakieś mocniejsze sprzęgło, półosie, hamulce ....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czyli gruba rzeźba i nie wiadomo czy pacjent przeżyłby taki zabieg.
Dlaczego więc na rynku wtórnym tak mało jest 2.0T???
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
mojzesz92
8,622
27
2564
469
INNY
2011
INNY
Warka
Chłopak z Piaseczna uturbił kiedyś 1.8 w megane classic. Zajelo mu to ponad rok bo był to jedno z pierwszych takich projwktow w tych silnikach. Wydmuchało mu jak dobrze pamiętam cos w okolicach 180KM
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
•
|