Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zakup Scenica - poradnik kupującego


kermitzaba
Zawsze warto iść z kimś, więcej oczu więcej zobaczy, dostrzeże. Nigdy w pojedynkę.

Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Najbardziej mnie wiecie co boli?jak koleś ma do sprzedania auto i wie gdzie co jest nie tak i mówi że no tu był lekko z tył wgnieciony bo żona cofała i do garażu nie trafiła Biggrin a resztę ukrywa po czym chce niebotycznych pieniędzy za auto i nawet nie chce rozmawiać o jakiejkolwiek negocjacji(znam kilka takich sytuacji bo byłem świadkiem),po prostu coś się robi Angry Dodatkowo zapytam się po czym można rozpoznać przebieg auta oprócz wiadomo zużytego środka,wymianie oleju,VIN i ASO(w które ostatnio nie chce mi się wierzyć po obejrzeniu kilku materiałów w i internecie)?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2014, 10:53 przez Maniek7.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op Próbuj wybłagać wcześniej jakieś ASO żeby na podstawie VIN coś Ci powiedzieli o tym aucie. Niestety serwisy niebardzo chcą to robić ale warto spróbować. Jeżeli masz skąd wziąć, zabierz ze sobą tester grubości lakieru. To, że auto było malowane to nie szkodzi nawet, zdarzają się obcierki. Takie sytuacje jak tutaj http://www.scenic-forum.pl/Watek-%C5%9Am...4#pid11054 szybko wyjdą na wierzch Thumbup
Jednak Przy zakupie SC proponuję w miarę możliwości zabrać ze sobą kogoś z CLIPem lub przynajmniej zadbać o podłączenie auto na miejscu u kogoś kto go posiada.
Co nam to da?
Pisałem o tym w pierwszy poście ale rozszerzając:
Sprawdzimy stan wtrysków
Sprawdzimy stan turbo
Sprawdzimy stan filtra cząstek stałych jeżeli auto go posiada (tu dodatkowo sprawdzić książe przebiegów przy jakich się wypalał. Ostatnio miałem u siebie Lagunę II PH II z 2007 z przebiegiem 97tys. CLIP wskazywał wypalanie FAPa przy przebiegu 180tys, 190, 200,210.....270tys !!!!!!)
Sprawdzimy ogólny stan podzespołów
Sprawdzimy zapisane crashdaty jeżel nie zostały wykasowane
Zweryfikujemy zapisane VINy w założonych poduszkach, sensorach, abs, radiu.
Sprawdzimy czy poprawnie działa system TPMS jeżeli jest zainstalowany

Tyych rzeczy jest pewnie trochę więcej tylko z pamięci trudno je wymienić.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Dobra tylko że nawet jeśli miałbym osobę z Clipem nie zawsze chcą dać sprawdzić i nie dlatego że ukrywają ale boją się że coś przestawisz i spie..... im znam wielu ludzi którzy są negatywnie nastawieni ale to przez idiotów którzy się nie umieją tym posługiwać i później wynikają różne takie sytuacje.

Odpowiedz
kermitzaba


warto obejrzeć

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi kermitzaba za ten post post:
  • Maniek7, Oktawiusz
Robuś
Zarejestrowani

Ja osobiście nie pozwoliłbym by ktoś przy zakupie podłączał się do samochodu (nigdy nie wiadomo jaki ma sprzęt i czy nie uszkodzi elektroniki) chyba że w większym warsztacie, wtedy mógłbym domagać się odszkodowania. Na co dzień mam do czynienia z oryginalnymi oprogramowaniami za kilka tysięcy euro i często diagnozuje ciężkie pojazdy. Kilkakrotnie już się zdarzyło (nie mi akurat a koledze) że z uwagi na problem z napięciem prądu w pojeździe czy problem w portach komputera elektronika sterująca została uszkodzona. Oczywiście Klient nie musiał nic płacić.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Maniek 7 jak coś to mam miernik i mogę Ci pożyczyć jak znajdziesz jakąś furę

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op
(25-02-2014, 07:53)Robuś napisał(a): Ja osobiście nie pozwoliłbym by ktoś przy zakupie podłączał się do samochodu (nigdy nie wiadomo jaki ma sprzęt i czy nie uszkodzi elektroniki) chyba że w większym warsztacie, wtedy mógłbym domagać się odszkodowania. Na co dzień mam do czynienia z oryginalnymi oprogramowaniami za kilka tysięcy euro i często diagnozuje ciężkie pojazdy. Kilkakrotnie już się zdarzyło (nie mi akurat a koledze) że z uwagi na problem z napięciem prądu w pojeździe czy problem w portach komputera elektronika sterująca została uszkodzona. Oczywiście Klient nie musiał nic płacić.

Przecież CLIP natywnie ma tylko odczyty parametrów. Tym nie można nic zepsuć. Zmiana konfiguracji to inne zakładki. Tam się na codzień nie grzebie.
Podłączenie kostki pod OBD nie uszkodzi sterownika. Uszkodzeń należy się bać przy zmianie ustawień i wywalenia połączenia podczas zapisu - tu jest kaplica.

Wychodzę z założenia, że jeżeli sprzedający ma obiekcje do podłączenia pod kompa, z dużym prawdopodobieństwem ma co ukryć.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

(25-02-2014, 13:26)karllo napisał(a): Wszystko zależy jaki moduł chcesz podpiąć... jeżeli Clip czyli dedykowany sprzęt reno to nie powinien robić problemów z podpięciem i z odczytem informacji i tak jak piszesz że jak nie chce to może ma coś do ukrycia...
ale niewiadome jakieś barachło za 20zł to też bym podziękował... teraz chyba do kupienia jest ddt czy jakoś tak i podobno działa ale...

Wszystko zależy według mnie od zaufania sprzedającego do kupującego i na odwrót,a wiadomo jak z tym jest.Gdyby ludzie sprzedawali uczciwie to by człowiek nie kombinował co trzeba sprawdzić i jak,a tak to wiadomo jak jestBiggrin

Odpowiedz
Robuś
Zarejestrowani

(25-02-2014, 12:32)OKTAWIUSZ napisał(a):
(25-02-2014, 07:53)Robuś napisał(a): Ja osobiście nie pozwoliłbym by ktoś przy zakupie podłączał się do samochodu (nigdy nie wiadomo jaki ma sprzęt i czy nie uszkodzi elektroniki) chyba że w większym warsztacie, wtedy mógłbym domagać się odszkodowania. Na co dzień mam do czynienia z oryginalnymi oprogramowaniami za kilka tysięcy euro i często diagnozuje ciężkie pojazdy. Kilkakrotnie już się zdarzyło (nie mi akurat a koledze) że z uwagi na problem z napięciem prądu w pojeździe czy problem w portach komputera elektronika sterująca została uszkodzona. Oczywiście Klient nie musiał nic płacić.

Przecież CLIP natywnie ma tylko odczyty parametrów. Tym nie można nic zepsuć. Zmiana konfiguracji to inne zakładki. Tam się na codzień nie grzebie.
Podłączenie kostki pod OBD nie uszkodzi sterownika. Uszkodzeń należy się bać przy zmianie ustawień i wywalenia połączenia podczas zapisu - tu jest kaplica.

Wychodzę z założenia, że jeżeli sprzedający ma obiekcje do podłączenia pod kompa, z dużym prawdopodobieństwem ma co ukryć.

Oktawiusz, nawet sama wtyczka z obluzowanymi pinami jest w stanie załatwić Ci samochód Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości