Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zdechł i nie odpala


Nesfec
Zarejestrowani

op Witam wszystkich.

Jestem posiadaczem pojazdu Scenic II 2004 1,9 DCi. Kilka miesięcy temu postanowiłem auto sprzedać, no i się udało, ale po niespełna 2 godzinach samochód wrócił do mnie na holu. Zgasł gościowi na stacji benzynowej i już go nie odpalił. I ja też już go nie odpaliłem nie licząc plaka. Na plaku da się go uruchomić, ale działa tylko gdy się nim pryska. 

Podciągnąłem go na komputer, który nic konkretnego nie wykazał. Ciśnienie na listwie jest 230, sygnał na wtryski dochodzi. W akcie desperacji wymieniłem w nim pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, czujnik ciśnienia paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, akumulator i być może jeszcze jakieś rzeczy, ale samochód nie gada, po prostu ma mnie w nosie. 

Ostatnio znajomy podpiął się Delphi, który nie chciał się nawet połączyć, a następnie WOW, ten się połączył, ale nie widzi ECU i OBD. Kupiłem interfejs i zainstalowałem DDT4all, ale to dla mnie jest czarna magia, nic z tym nie zrobiłem. Do najbliższego Clipa jakiego znalazłem mam 70 km.

Ma ktoś z Was jakiś pomysł co zrobić? 

Teraz zwróciłem uwagę na jedną rzecz... Dioda immo świecie się na stałe, gdy kręcę silnikiem, nigdy nie zwróciłem uwagi na to, czy tak powinno być?

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Zgasł gościowi na stacji benzynowej? A może zamiast disla zatankować benzyne?

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(22-06-2022, 11:59)pawlosio napisał(a): Zgasł gościowi na stacji benzynowej? A może zamiast disla zatankować benzyne?

Przywiózł fakturę za tankowanie. Zresztą oczywiście odpiąłem przewód paliwowy i sprawdzałem co w nim jest. Jest ON

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Stare metody dziadka:
- sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..

Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..

Powodów może być pelno...

A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 12:14 przez pawlosio.)

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..

Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..

Powodów może być pelno...

A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?

To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty. 

Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 12:20 przez Nesfec.)

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

A próbowałeś druga karta?

Albo włóż ta co masz A nie trzymając w kieszeni?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(22-06-2022, 12:20)Nesfec napisał(a):
(22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..

Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..

Powodów może być pelno...

A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?

To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty. 

Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.

Świeci kontrolka immo = brak możliwości rozruchu spowodowany brakiem wtrysku paliwa - wtryskiwacze nie są wyzwalane.
Dlatego dziwi mnie nieco stwierdzenie, że "sygnał na wtryskach jest". jak to stwierdzono? czy sprawdzono fizycznie, że paliwo jest wtryskiwane (leje się z wtryskiwacza podczas próby rozruchu).
Na moje - klient uszkodził (jak?) sterownik i teraz zgrywa poszkodowanego.
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 12:29 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(22-06-2022, 12:27)pawlosio napisał(a): A próbowałeś druga karta?

Albo włóż ta co masz A nie trzymając w kieszeni?

Tak też już robiłem

(22-06-2022, 12:28)ko-ma napisał(a):
(22-06-2022, 12:20)Nesfec napisał(a):
(22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..

Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..

Powodów może być pelno...

A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?

To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty. 

Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.

Świeci kontrolka immo = brak możliwości rozruchu spowodowany brakiem wtrysku paliwa - wtryskiwacze nie są wyzwalane.
Dlatego dziwi mnie nieco stwierdzenie, że "sygnał na wtryskach jest". jak to stwierdzono? czy sprawdzono fizycznie, że paliwo jest wtryskiwane (leje się z wtryskiwacza podczas próby rozruchu).
Na moje - klient uszkodził (jak?) sterownik i teraz zgrywa poszkodowanego.
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.

Po podłączeniu multimetru do kabla sygnałowego na wtryskiwaczu i do masy, w trakcie kręcenia pokazuje 4,8-4,9V. Gdy samochód nie kręci napięcia nie ma (0,01V). Więc wydaje mi się, że sygnał na wtryskach jest.

Również się zastanawiałem czy przypadkiem nie zrobił mnie w bambuko i nie podmienił tego, co mu było potrzebne, np ECU...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 13:20 przez Nesfec.)

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(22-06-2022, 13:13)Nesfec napisał(a):
(22-06-2022, 12:27)pawlosio napisał(a): A próbowałeś druga karta?

Albo włóż ta co masz A nie trzymając w kieszeni?

Tak też już robiłem

(22-06-2022, 12:28)ko-ma napisał(a):
(22-06-2022, 12:20)Nesfec napisał(a):
(22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..

Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..

Powodów może być pelno...

A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?

To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty.

Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.

Świeci kontrolka immo = brak możliwości rozruchu spowodowany brakiem wtrysku paliwa - wtryskiwacze nie są wyzwalane.
Dlatego dziwi mnie nieco stwierdzenie, że "sygnał na wtryskach jest". jak to stwierdzono? czy sprawdzono fizycznie, że paliwo jest wtryskiwane (leje się z wtryskiwacza podczas próby rozruchu).
Na moje - klient uszkodził (jak?) sterownik i teraz zgrywa poszkodowanego.
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.

Po podłączeniu multimetru do kabla sygnałowego na wtryskiwaczu i do masy, w trakcie kręcenia pokazuje 4,8-4,9V. Gdy samochód nie kręci napięcia nie ma (0,01V). Więc wydaje mi się, że sygnał na wtryskach jest.

Również się zastanawiałem czy przypadkiem nie zrobił mnie w bambuko i nie podmienił tego, co mu było potrzebne, np ECU...
A nie zastanawiałeś się nad tym aby przejrzeć monitoring na stacji?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Garbus
Zarejestrowani

A jest pewność że to było na stacji benzynowej, a nie u jakiegoś znajomego mechanika  Disgust Lanie

 Veni  Vidi  Vici  Whistling
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości