Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

szarpie podczas przyspieszania 1.4 tce


Robi2976
Zarejestrowani

op Witajcie.
Ostatnio pogoniłem mojego grand scenica 1.4 tce po autostradzie. Dystans okolo 40-50km z prędkością 145-160 km/h. Po zjechaniu z autostrady pojawił się komunikat na wyświetlaczu blad ESP i zaswiecila sie kontrolka silnika i klucza . Silnik nie pracowal zbyt równo. Wylaczylem. Zapalilem ponownie kontrolki pogasly. Silnik sie uspokoił. Jednak przy przyspieszaniu poszarpuje. Jest to irytujące szczególnie przy wyprzedzaniu. To poszapywanie występuję niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Przełączenie z gazu na benzynę niczego nie zmienia.
Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale auto generalnie ciężko zapala. Ale ta przypadłość miało wcześniej. Chodź od czasu wystąpienia poszarpywania jakby ciut dluzej zapalal.
Jakaś podpowiedz co moze być przyczyną
.

Odpowiedz
aariius
Zarejestrowani

Ja miałem identyczne objawy z poszarpywaniem i błędami które znikały po zgaszeniu auta. Miałem na świecy popękaną ceramikę i pojawiały się przebicia. W torque + wtyczka bluetooth obd II miałem błąd wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Po wymianie świecy silnik działa bez zarzutu. Musisz podłączyć auto pod komputer i sprawdzić błędy. Do sprawdzenia świece i cewki na początek.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2018, 15:52 przez aariius.)

  GS III 1.4 Tce
 [Obrazek: icon3.png]
 Carminat Tomtom + Europe 1030.9524
Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op Dzieki za podpowiedz. Mialem zamiar pokłonić się nad świecami. Szczególnie ze w Lodzi byla ulewa tego ranka. a mając doświadczenia moim poprzednim scenikiem jedynka 1.4.16v. w której to notorycznie po większym deszczu zalewalo mi świece. Zajrzałem dzis pod maske nie widzę śladów zalania. Ale pod komputer skubanca podepnę w najbliższym dniach i napisze co wykazał

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Auto musi co jakiś czas popracować na wysokich obrotach, jak je mulisz codzienne a raz na rok przejedzie się na obrotach >4.000 to wychodzą kwiatki.

Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op Jechałem nad morze. Standardowa prędkość 120-135 i nic się nie działo.
Z moich dzisiejszych spostrzeżeń szarpanie pojawia się tylko na biegu 4.5 i 6. Testowałem na pierwszych trzech i nic się nie dzieje. Pracuje normalnie. Dziwne.

Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op Problem rozwiazany.
Wymiana swiec zaplonowych rozwiazal problem:-)

Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op A jednak jeszcze coś jest nie tak.
Po wymianie świec zaplonowych nastąpiła zdecydowana poprawa pracy silnika. Jednak pojawia się kontrolka "sprawdź ESP". I auto pooszarpuję. Czy to któraś cewka niedomaga. A może sterowanik silnika???.
Jakieś podpowiedzi??

Odpowiedz
aariius
Zarejestrowani

Podpięty pod kompa? Jakieś błędy? Jeśli to ewentualnie cewka musisz wiedzieć która? I pozmieniać cewki kolejnością. Jeśli błędy przeniosą się na inny cylinder to będziesz wiedział że cewka do wymiany.

  GS III 1.4 Tce
 [Obrazek: icon3.png]
 Carminat Tomtom + Europe 1030.9524
Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op jak wcześniej napisałem.wymienilem swiece zaplonowe. Jedna ze świec wygladala tragicznie cyl nr 1). Dzis postanowiłem kupic cewkę zaplonowa firmy beru. I wstawić ja do pierwszego cylindra. Podejrzewam ze to ta cewka wykonczyla świecę zapłonową. Przejadę kilka km. I opisze prace silnika i spalanie ponieważ auto palilo o okolo 50% więcej niż przed awarią.

Odpowiedz
Robi2976
Zarejestrowani

op i oto wypadanie zaplonu,poszarpywanie. Zakonczylo sie awaria silnika. Na drugim cylindrze. Brak kompresji. W kolejnym poście. Pewnie za okolo 2tygodnie. Opisze dokladnie awarie silnika. Awaria nastąpiła na S8 przy prędkości okolo 130 km/h. Dobrze ze na powrocie z majówki. Tak czy tak bedzie boleć....
kosztorys naprawy za okolo 2tygodnie

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości