Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

usterka elektroniki


scrabi
Zarejestrowani

Kostka R2 sprawdzales w jakim jest stanie?

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Aku sprawny?
Podmien na inny

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Pierwsza laweta przyjechała i auto martwe. Po podpieciu aku wszystkie światła się paliły nic nie reagowało. Nie mogliśmy odblokować ręcznego wajchą z bagaznika, ale chyba po prostu zabrakło wyczucia. Przyjechała druga lawet z gościem który ogarnia sceniki. O dziwo auto odpaliło ale pokazało błedy ESP i ABS. Wczesniej jak jeszcz enie odpaliło był błedy zablokowanej karty, kierownicy, ciśńienia oleju.
Przed przyjazdem obejrzałem bezpieczniki, skrzynkę przy akumulatorze. Wszędzie w miare sucho. Kostki R2 pod fotelem nie oglądałem. I tak bym nic z tym nie zrobił a nie chciałem się tez upieprzyć za bardzo. Mam assistance więc laweta w ramach ubezpieczenia.
Auto wjechało na lawetę o własnych siłach, odpalone. Jak jechało na lawecie same się włączyły światła i dojechało do serwisu z choinką. Znowu nie chciało odpalić, facet opuścil auto na ziemię wsiadł i znowu odpaliło. Zostawiłem pod serwisem, umówiłem się na jutro na telefon.
Podejrzewam jakąś wodę gdzieś, bo wczoraj było ciepło, dzisiaj rano znowu zimno, wieczorem znowu ciepło. Może się gdzie skropliło? Może własnie ta wtyczka R2?
W każdym razie ciekawe doznania.
Akumulator jest w miarę nowy. Auto odpalało więc chyba nie jest z nim najgorzej. Pewnie trzeba podładować co najwyżej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2017, 17:20 przez ryjas.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Typowe przypadki dla Słabego napięcia/Luźnych klem, przewodów wokół klem/uszkodzonej, zaśniedziałej UPC

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Możliwe. Oglądałem okolice akumulatora, klemy, część bezpieczników i tą wtyczkę na górze. Wyglądało to w miare ok. Do tego pory żadnych problemów nie miałem. |
Ale nie wyciągałem wszystkiego na wierzch żeby to dokładniej obejrzeć. I tak nie mam jak się zabrać za ew. czyszczenie, czy wymianę.
Podejrzewałem też jakiegoś gryzonia. Czasami znajduję pod maską chleb, ew. jakieś bułki. Nie wiem co tam wlezie ale coś ewidentnie od czasu do czasu buszuje w aucie. Tyle, że gryzoń raczej uszkodziłby na amen. A tu jakby woda zalewa to i owo i w zależności od pozycji auta jest lepiej lub gorzej. Przed awarią auto stało z 4-5 dni.

Nie wykluczam, że mam zatkane odpływy. W środku może nie jest mokro, ale generalnie czuć w aucie trochę wilgoci. Szyby podczas mrozów parują itp.
No nic. Zobaczymy. Sprawdzałem ostatnio przy wymianie filtra powietrza. Trochę liści powyciągałem, ale generalnie idealnie to tam nie jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2017, 23:41 przez ryjas.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

na pewno do wyczyszczenia podszybie i sprawdzenie dokładne odpływów.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • ryjas
kszyba
Zarejestrowani

Takie nagłe wariacje to według mnie jedynie od wilgoci. Pozostaje teraz kwestia namierzenia gdzie ona włazi.
Szczególnie zwróciłbym uwagę na okolice BSI - moduł za akumulatorem.

Odpowiedz
niuniek24w
Zarejestrowani

Mi to wygląda na wilgoć w UPC pod maską.

Naprawa modułów UPC SCENIC II MEGANE II.
Kodowanie kart i kluczyków Renault, Diagnostyka CLIP, Konfiguracja sterowników,Crash Data AirBag.
Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Wymieniona skrzynka. Wody nie było i generalnie ponoć w wersji, którą mam (przedlift z elektryką poliftową) nawet nei bardzo jest jak zamoczyć ta skrzynkę, bo jest ustawiona inaczej niż przedliftowa. Ponoć z wiekiem coś tam się utlenia, coś tam koroduje. Trzeba to wziąć na klatę. Mam włożoną jakąś używkę po regeneracji. 250 zł. Wymiana ok. 100 zł. Test clip 50 zł (wykasowanie błędów). Dodatkowo poprosiłem o wymianę filtra paliwa i dospawanie tylnego czujnika dpf. Razem ok. 600 zł. :/

Odpowiedz
Krzysiek Hys
Zarejestrowani

Hej ryjas, na wymianie której skrzynki się skończyło? Moduł tuż zaraz za akumulatorem, ten w aluminiowej obudowie, czy sekcja z bezpiecznikami?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości