Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SCII PHII] Wymiana maglownicy a zakres obrotu kierownicy


zajec00
Zarejestrowani

op Cześć, świeżo po wymianie maglownicy wraz z drążkami, pojawił się problem z „myszkowaniem” auta po drodze i ciągłymi „korektami” pozycji kierownicy w czasie jazdy na wprost. Po niecałych 2 tygodniach takiej sytuacji, okazało się, że osłona gumowa z jednej strony maglownicy jest rozerwana, a sama maglownica źle ustawiona (listwa przesunięta). Do tego wyskakuje błąd ESP przy maksymalnie skręconych kołach w prawo.
Zatem reklamacja u mechanika.
Dzisiaj odbieram pojazd - kultura jazdy znacznie poprawiona, niby maglownica poprawiona, obie gumy wymienione, poprawiony zacisk na krzyżaku kolumny kierowniczej, zrobiona geometria.
Efekt - kierownica prosto, brak myszkowania ogólnie ok, ale…
No właśnie „ale” - zakres obrotu kierownicy w prawo to 1,5 obrotu, natomiast w lewo to jakieś 1,25 obrotu…
No i teraz pytanie, czy w waszych Scenicach macie równą ilość obrotów lewo-prawo oraz czy ktoś się orientuje, czy taka różnica jest jakkolwiek dopuszczalna lub nie?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Ilość obrotów musi być równa

Wysłane z Redmi 13

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Jeśli maglownica była wymieniana w całości, to tam nie ma czego zepsuć. Korekta na zbieżności jest później symboliczna. Chyba, że była regenerowana (rozbierana) lub zamiennik podłej jakości i ktoś źle złożył w fabryce.

Odpowiedz
zajec00
Zarejestrowani

op Maglownica nowa Sasic.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Kierownicę da się ustawić tylko w jednej pozycji. Kolumnę na króciec wystający z maglownicy - w jednej pozycji. Tylko wyjmując ten króciec da się przestawić o jeden ząb. Ale tego się nie wyjmuje, jeśli nie rozbiera się maglownicy do regeneracji.

Błąd może Ci wyskakiwać, bo pewno nikt kąta zerowego nie ustawił za pomocą clipa.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi vitia za ten post post:
  • zajec00
zajec00
Zarejestrowani

op Błąd jest już ogarnięty, ale pytaniem pozostaje liczba obrotów kierownicy lewo-prawo.
Od pozycji „0” jest to, jak wspominałem, 1,5 obrotu w prawo i jedynie 1,25 obrotu w lewo.
Czy jest to normalne? Zazwyczaj jest to w miarę równo po 1,5 obrotu w obie strony, ale wiem, że niektóre modele mogą mieć takie „odchylenia”…

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości