Proszę nie wspominać o CLIPIe, bo mam pecha i każdy kto go ma to akurat jest niedostępny ;)
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Adaptacja przepustnicy bez CLIPa
op
Po zainstalowaniu gazu miałem czasami problem z wyższymi obrotami, tak o około 500 ale najczęściej na ustawieniu skrzyni w pozycji P (ASB). Teraz problem się nasila, podczas jazdy szarpie biegami, bo nawet na D mam wyższe obroty. Dzwoniłem do chłopaków co instalowali to przez tel. poradził bym zaczął od adaptacji przepustnicy, bo ją czyścili. Polecił mi odpiąć aku na pół dnia, potem uruchomić silnik na benzynie i zostawić aż zaczną wentylatory działać. W ten sposób zrobię adaptację?
Proszę nie wspominać o CLIPIe, bo mam pecha i każdy kto go ma to akurat jest niedostępny ;)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
też słyszałem o takiej metodzie adaptacji przepustnicy. Tylko ja słyszałem o około 5 minutach a nie o włączaniu wiatraków.
(25-05-2016, 14:26)stasic napisał(a): potem uruchomić silnik na benzynie i zostawić aż zaczną wentylatory działaćtak musiałem robić ale w hondzie z początku lat 90-tych
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Panowie podali Ci ogólny schemat działania dla większości aut.
Natomiast wypróbowana przeze mnie metoda w Renault wygląda tak: 1. Wsiadasz do auta 2. Przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon 3. Czekasz ok 15-20s 4. Odpalasz silnik i nie dotykasz pedału gazu 5. Czekasz bez dodawania gazu ok 3-5 min. 6. Gasisz auto - wyjmujesz kluczyk 7. Czekasz 5 min 8. Wkładasz kluczyk przekręcasz w pozycję zapłonu, czekasz 2-3 s (czyli standard) 9. Odpalasz i powinno być ok Jeśli to nie działa, trzeba CLiPem. Ale możesz próbować tez innych metod, nic nie stoi na przeszkodzie.
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
Nie trzeba odpinać akumulatora, a już na pewno nie na kilka godzin.
Zapłon na 10-15 sekund bez uruchamiania silnika, wyłączyć. Po 20-30 sek. znowu zapłon na kilka sekund i wyłączyć. Po odczekaniu 20-30 sek. normalnie odpalić silnik, na początku trochę pofalują obroty, ale później już bez problemu. Przyuczała się też podczas jazdy - ale trzeba było przejechać w granicach 100 km... Im bardziej była zasyfiona (czyli autoadaptacja zadziałała pokaźnie) tym dłużej trwał powrót do normalności. Nie wiem, czy to zadziała, wieki temu działało. A jeśli obroty przy schodzeniu do jałowego się podwieszają - trzeba przede wszystkim sprawdzić (czy nie zablokowany) i przeczyścić nastawnik biegu jałowego, czyli sławetny "silniczek krokowy" (o ile, oczywiście, występuje). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2016, 15:33 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Dzieki Zavad, najpierw zastosuję się do Twojej sprawdzonej opcji, bo aku od 3h już odpięte. Jak nie pomoże to sposobem Komy spróbuję. Byłem wczoraj w wawie szkoda że nie miałem Twojego nr tel.
Dziwi mnie, że na początku raczej było wporządku i dopiero teraz prawie cały czas mam wyższe obroty. Jakby był problem z przepustnicą to obroty powinienem mieć cały czas za wysokie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2016, 15:23 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG (25-05-2016, 15:23)stasic napisał(a): a początku raczej było wporządku i dopiero teraz prawie cały czas mam wyższe obroty.Trzeba dokładnie obejrzeć czujniki w przepustnicy - mogły ulec uszkodzeniu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Jednak zacząłem od sposobu ko-ma, ale nie pomogło, obroty około 1300, więc trzymałem te 5 min, silnik zagrzał się do optymalnej temp i obr spadły do około 1100, wyłączyłem. Poczekałem 5min i uruchomiłem i zaczęło się od 1100, po 2 min wskazówka zaczęła opadać, najpierw na 900, a po kolejnych 3min poniżej 800 i nawet dźwięk silnika mówił że jest dobrze Więc pomogło. Dziękuję
Na dowód, pojechałem do mechanika co ma CLIPa i jednak podpiąłem się, bo spadł deszcz i wyskoczyła mi z znienacka kontrolka D3 i wg CLIPa obroty powinny być 768 a mi wahały się pomiędzy 768 do 780. CLIP nie wykazał żadnej usterki ASB, w ogóle nie ma żadnych błędów. Mechanik wyłączył mi kontrolkę ciśnienia opon. Chwilę szukał, nie mógł niczego znaleźć i wyłączył funkcję C.A.R i zrobiło robotę. EDIT 21:05: Jednak dalej jest problem. Uruchomiłem ostudzony silnik i obr ok. 1200, przejechałem około 2km, nabrał temp i obr 900. Coś jest dalej nie tak. Może by obroty spadły gdybym dłużej jeździł lub stał, za wolno opadają. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2016, 20:08 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości