Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Buja silnik po wymianie poduszki, pomocy!!


Michu11024
Zarejestrowani

op Witam, wymieniłem poduszkę silnika (ta olejowa) i z drgań teraz strasznie buja silnikiem przód-tyl. Wymieniali mi to w warsztacie aut francuskich i stwierdził że ten silnik coś nie tak może być rozrząd przestawiony bo łatwo jest się pomylić w tym silniku 1.6 16v 112km (był wymieniany rozrząd 10 tys km temu razem z KZFR). Jak włączę klimatyzację to z bujania przechodzi w mocne wibracje. Jakie są objawy przestawionego rozrządu? Powiedzieli mi że może być minimalnie przestawiony ale minimalnie to znaczy jak? O jeden ząbek? Czy były by wtedy jakieś inne objawy oprócz bujania? Silnik odpala odrazu, ma moc więc trochę nie chce mi się wierzyć w ten rozrząd. Dodatkowo jak stałem w korku to zapaliła się kontrolka silnika mrugała i był komunikat sprawdź emisję spalin. Po chwili znikło samo jak ruszyłem. Jestem jutro umówiony z innym majstrem od francuzów ale ja już nie wiem co mam myśleć. Myślałem że poduszka pomoże a to pogorszyło. Do tego wszystkiego drga cały wydech. Cewki odpinalem i sprawne, świece wymienne kilka miesięcy temu. Pomóżcie!!

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(07-09-2021, 17:23)Michu11024 napisał(a): Witam, wymieniłem poduszkę silnika (ta olejowa) i z drgań teraz strasznie buja silnikiem przód-tyl.
a przed wymiana było ok?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(07-09-2021, 17:43)pio555 napisał(a):
(07-09-2021, 17:23)Michu11024 napisał(a): Witam, wymieniłem poduszkę silnika (ta olejowa) i z drgań teraz strasznie buja silnikiem przód-tyl.
a przed wymiana było ok?

Na początku bujało całym samochodem i silnikiem wymieniłem poduszkę pod skrzynią i zamieniło się w drgania, więc sprawdziłem poduszkę silnika i guma była peknieta wylał się olej i opadł silnik. Kupiłem nowa poduszkę i teraz dalej drży wydech a silnik z drzenia przeszło na bujanie. Widać jak silnik pływa na tej poduszce przód-tyl. Jak dodam gazu tak do 1000 obrotow wszystko się uspokaja. Na zimnym też chodzi ok tak przez 3 min a potem obroty spadają i sie zaczyna...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2021, 18:03 przez Michu11024.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

sprawdź czy dokręcona jest poduszka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Jakiej firmy poduszka?

Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Online
Ja miałem identyczne objawy i komunikaty przy uszkodzonej cewce

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(07-09-2021, 18:12)twilk7 napisał(a): Jakiej firmy poduszka?

Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka

Febi

(07-09-2021, 18:09)pio555 napisał(a): sprawdź czy dokręcona jest poduszka

Dokręcona. Sam widziałem jak mechanik jeszce raz sprawdzał wszystkie śruby czy dokręcone. A to ma jakiś wpływ jak by była nie dokręcona? Ten silnik buja się na tej gumie a nie na całej poduszce. Obudowa jest dokręcona. Jedynie to słyszałem że przed dokręcenie trzeba uruchomic silnik żeby się ułożyło, tak?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2021, 19:14 przez Michu11024.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

to poduszka złom mimo ze nowa
dość częsty to przypadek

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(07-09-2021, 18:26)Wozny84 napisał(a): Ja miałem identyczne objawy i komunikaty przy uszkodzonej cewce

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

I też pojawiała się kontrolka na parę sekund i znikało? Ja z tym drzenie już trochę jeżdżę jeżeli by to była cewka to katalizator raczej by juz był uszkodzony.

(07-09-2021, 19:15)pio555 napisał(a): to poduszka złom mimo ze nowa
dość częsty to przypadek

Poważnie? Po czy poznać dobra poduszkę? Czy jak by była dobra to silnik powinien na niej tak ,,pływać"? Czy powinna być sztywna? Bo teraz mogę normalnie silnikiem ruszac przód-tyl jak jest wyłączony. Nie stawia ta poduszka (guma) żadnego oporu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2021, 19:19 przez Michu11024.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Nie tyle złom, co poduszka nieodpowiedniej firmy. Jakoś Renault nie lubi poduszek innych niż OE lub Hutchitson. Jakoś Febi założone do np. Citroena nie przesądza drgań, a Renault to norma.

Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Roming




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości