Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pomoc w zakupie 1,4 TCE


Darek198606
Zarejestrowani

op Przymierzam się do kupna scenic 3 z silnikiem 1,4 tce i będe zakładał gaz do tego czy ten silnik ma jakies wady pozdrawiam
TomaszB napisał 04-09-2019, 22:14:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2019, 10:37 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Ma dosyc kosztowne wady
Poczytaj na forum jakie ludzie maja z nim problemy

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2019, 10:37 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Jakie to kosztowne w dodatku wady ? wymiana rozrządu czy nawet UPG kosztuje tyle samo co w innych silnikach benzynowych czy dieslach nie licząc wtrysków i pomp wtryskowych.
Jeździmy z żoną dwoma 1,4TCe z LPG, zestrojonymi na 160KM, pomykamy już 6 lat bez najmniejszych problemów, olej zmieniamy co 10~12tys.km.
Ponadto ma wiele zalet możliwość założenia LPG co sprawia tanią jazdę, bardzo żywotne turbo firmy Garrett bez zmiennej geometrii, zero problemów z wtryskami, silnik jest bardzo cichy i dynamiczny, można go bez najmniejszych przeciwwskazań zestroić na 160~165KM co potwierdza wielu użytkowników, a jeśli ktoś miał problemy z tym silnikiem to znaczy, że kupił po taniości od mało wiarygodnych sprzedawców, tak samo można kupić zajechany każdy inny model benzynowy i diesel.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Nawet jest już usługa zmiany tego silnika LINK.
Czyli jest popyt.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

he he znamy dobrze gościa, robi dla handlarzy, więc nie będę komentował ;-)
Do nas też przyjeżdżają handlarze z różnymi zagranicznymi ciekawymi zakupami i wiemy dobrze co się dzieje w każdym silniku Renault & Renault/Nissan, ile kosztują naprawy i remonty oraz niektóre kluczowe akcesoria oraz jak są później sprzedawane te auta po komisach i portalach ogłoszeniowych ;-)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2019, 12:54 przez h4jt.)

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

W sumie to jestem ciekawy, czy stary silnik zostawiają czy biorą go w rozliczeniu?
Taki H4JT używany kosztuje koło 7 tyś więc chyba go oddają po swap'ie.
Niezły biznes można robić ...

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Interes byłby, gdy byli na to chętni ;-) a słupki silników 1,6 K4M czy 2,0 F4R ze skrzyniami też nie są tanie, trzeba zrobić rozrząd, płyny, olej, filtry przeprogramować ECU i dać klientowi jakąś gwarancję, ponadto zmiana homologacji, przegląd techniczny, urząd komunikacji ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2019, 13:01 przez h4jt.)

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

W sumie oferta się kalkuluje 6,5 tyś, zł za kompletną podmiankę.
Podczas gdy goły silnik 1,4 Tce kosztuje 7 tyś zł i stan jego jest niewiadomy.
Silnik to część zamienna więc nie ma problemu z formalnościami.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Stan zamiennych silników też jest niewiadomy.
Jak dla mnie jedyna sensowna przekładka to na 2.0TCe F4Rt

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2019, 14:49 przez h4jt.)

Odpowiedz
Mello3x
Zarejestrowani

Najlepiej niech ktoś zaufany sprowadzi ci zadbany egzemplarz z potwierdzoną historią przebiegu. Jeśli będziesz kupował rocznik 2009-2010 to najlepiej silnik po wymianie UPG. W późniejszych rocznikach ta wada została wyeliminowana. Myślę, że jak przeczytasz temat odnośnie 1.4 TCE na forum to będziesz wszystko wiedział. Kolega witamin wszystko szczegółowo wyjaśnił na, co zwracać uwagę i jak dbać o ten silnik. Ja zrobiłem już 17 tys od zakupu i jestem bardzo zadowolony.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2019, 17:09 przez Mello3x.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości