Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Poszukuje Scenica - benzyna czy diesel?


Maniek7
Zarejestrowani

op Witam, wszystkich. Mam zamiar na wiosnę kupić autko dla mnie mojej Żony i małej córeczki.
Wybór padł na Renalut Scenic II od 2004-05. Samochodem głównie będe się poruszał po mieście myślę że rocznie zrobimy od 7000 do 10000.Największy problem mamy z wyborem silnika tzn. benzyna czy diesel. Wiem że są zwolennicy jednego jak i drugiego. Ja osobiście bardzie jestem za dieslem przede wszystkim dlatego że benzyna 2.0 16V spali mi od 10-13l w mieście co prawda jest mniej awaryjną jednostką ale oczywiście zależy od egzemplarza ,kolejna sprawa to koszt zakupu jest droższy o 1000-2000 zł, myślałem też o gazie ale wogóle mi się nie zwróci(zakup dobrej instalacji to od 2200-2600zł). Co do diesla spali mniej (1.9 Dci 120 KM) ale jest więcej rzeczy które sie moga zepsuć.Czekam na jakieś opinie. Na innych portalach na których byłem zdania są podzielone.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2014, 20:12 przez mojzesz92.)

PRZEMO
Administratorzy

Ja też jestem zwolennikiem diesla Biggrin lecz jeśli chodzi o miasto to moim zdaniem lepsza benzyna bądź benzyna plus LPG.
Diesel aby pracowal poprawnie powinien być dogrzany a raczej ciężko go dogrzać na krótkich odcinkach.
Jeżeli chodzi o Diesla to do miast bez FAP.

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Oktawiusz
Zarejestrowani

Maniek7, przy takich planowanych przebiegach nie pchaj się w diesla. Mi po Warszawie (tak, wiem, to specyficzne miasto) 1,9dci wciąga 7-8L. Przy mrozach podchodzi śmiało pod dychę. W trasie zejdziesz na 5,3 jak się postarasz a realnie wyjdzie Ci 5,7-6L.
2.0B doskonale radzi sobie z instalacją gazową. Diesel natomiast to wiecznie martwienie się o jakość paliwa, wtryski, koło dwumasowe, EGR, intercooler, turbina itd. Ja swojego diesla doprowadziłem już prawie do jakiegoś rozsądnego stanu ale nasz związek miał bardzo trudne początki. Włożyłem w auto 3,5 tys a zrobiłem 8tys km w 8 miesięcy. Gdzie tu sens i opłacalność?
W 2.0B będziesz miał frajdę z jazdy, ciszę w aucie i spokój w głowie. Jedyne usterki, których możesz się spodziewać do KZFR (spory koszt) i cewki, które drogie nie są. Diesel przy małych dystansach to bardzo złudna oszczędność. No chyba, że kupisz auto po kimś kto naprawdę dbał i nie włożysz grosza.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2014, 23:29 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
kermitzaba
Krótkie trasy - benzyna, długie - diesel. Ja wcześniej jeździłem benzynowym silnikiem (Clio) ale teraz jak robię już 15-20k km rocznie to wybrałem diesla. Co do kosztów - zależy jaki egzemplarz kupisz, możesz trafić dobrze lub źle, musisz dobrze doglądać przy wybieraniu samochodu wszystko co się da. Życzę szczęścia przy wyborze Biggrin

Możesz tu wklejać linki z aukcji, pomożemy, dopowiemy.

kotleto
Zarejestrowani

Online
ja jestem z a benzyną tym bardziej że głównie do miasta. ja robię głównie po mieście 18-20 tyś km rocznie i uznałem że gaz dla mnie będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli planujesz zagraniczne podróże to raczej ON , ponieważ poza granicami PL koszty tankowania lpg powodują wątpliwą opłacalność.

miro
Moderatorzy

Ja posiadam 2.0 16V benzyna w mieście trochę spala ok 9.5l na trasie ok 7.5l

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi miro za ten post post:
  • Maniek7
Espera
Tylko i zawsze Pb + LPG. Diesel się do osobówek nie nadaje

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Espera za ten post post:
  • Maniek7
Ferguss
Przyjaciele forum

A ja mam benzynówki i klekoty... Klekotem do pracy mam 13 km w jedną stronę, mocno się nie nagrzeje. Spalanie pokazuje 6,7 jak jadę normalnie, a koło 8 jak poświruję Biggrin
Czy preferuję któryś z nich konkretnie? Diesel jeszcze mi się nigdy nie zepsuł, więc o awaryjności nie mogę powiedzieć.

Maniek7
Zarejestrowani

op
(09-02-2014, 23:10)PRZEMO napisał(a): Ja też jestem zwolennikiem diesla Biggrin lecz jeśli chodzi o miasto to moim zdaniem lepsza benzyna bądź benzyna plus LPG.
Diesel aby pracowal poprawnie powinien być dogrzany a raczej ciężko go dogrzać na krótkich odcinkach.
Jeżeli chodzi o Diesla to do miast bez FAP.
Dziękuje za opinie. Wiem że diesel musi trochę po pracować, ale zawsze można go na chwilkę przed jazdą rozgrzaćBiggrin Co do FAP-a do wiem że bez niego.Pozdrawiam

(09-02-2014, 23:27)OKTAWIUSZ napisał(a): Maniek7, przy takich planowanych przebiegach nie pchaj się w diesla. Mi po Warszawie (tak, wiem, to specyficzne miasto) 1,9dci wciąga 7-8L. Przy mrozach podchodzi śmiało pod dychę. W trasie zejdziesz na 5,3 jak się postarasz a realnie wyjdzie Ci 5,7-6L.
2.0B doskonale radzi sobie z instalacją gazową. Diesel natomiast to wiecznie martwienie się o jakość paliwa, wtryski, koło dwumasowe, EGR, intercooler, turbina itd. Ja swojego diesla doprowadziłem już prawie do jakiegoś rozsądnego stanu ale nasz związek miał bardzo trudne początki. Włożyłem w auto 3,5 tys a zrobiłem 8tys km w 8 miesięcy. Gdzie tu sens i opłacalność?
W 2.0B będziesz miał frajdę z jazdy, ciszę w aucie i spokój w głowie. Jedyne usterki, których możesz się spodziewać do KZFR (spory koszt) i cewki, które drogie nie są. Diesel przy małych dystansach to bardzo złudna oszczędność. No chyba, że kupisz auto po kimś kto naprawdę dbał i nie włożysz grosza.
Dziękuję za opinię.Zgadzam się z tym co napisałeś ze spalaniem oraz częściami,ale zawsze jest jakieś ale w tym wypadku jest to cena, chyba że mi się uda kupić benzynę do 12000 zł w polsce a jest ciężko znaleźć dobre auto w benzynie w tej cenie,natomiast planuje chyba kupić za granicą.Pozdrawiam

(09-02-2014, 23:48)karllo napisał(a): ja akurat jestem za benzyną i LPG jeśli potrzeba... ale też zależy ile lat chcesz mieć scenika...
taki przebieg jest moim zdaniem na granicy opłacalności czyli po 1,5 roku max 2 powinno się zwrócić... a co dalej...
na pewno banan na twarzy się pojawia przy tankowaniu LPG...

i tak jak wcześniej napisali Przemo i Oktawiusz na miasto tylko benzyna... ale czy 2l to już bym się zastanowił jak dla kobiety...

A tak w ogóle to witam Radomiaka Biggrin
mieszkasz czy tylko zaglądasz?

Dziękuję za opinię. Chcę mieć 5-6 lat zresztą zapomniałem dodać najważniejszego że jest to moje pierwsze auto, a dodam że prawo jazdy mam 10 latOopsWowLol .
co do twoich wyliczeń jeśli chodzi o samą instalację to jest ok 3-3,5 roku
ale doliczając zakup od 1500-3000 zł zwrot jest od 4,5 do 6 lat nie wliczając oczywiście jakiś poważnych awarii. Zwrot jeśli chodzi o dobrego diesla to jest od 1 roku do 2 w zależności od jazdy czy to w mieście czy na trasie.Witam Radomianina ja jestem tubylcem bo mieszkam tu od 5 lat a do czasu jeżdżę do siebie w góry. A tobie jak się jeździ Scenic II?Pozdrawiam

(10-02-2014, 09:52)kermitzaba napisał(a): Krótkie trasy - benzyna, długie - diesel. Ja wcześniej jeździłem benzynowym silnikiem (Clio) ale teraz jak robię już 15-20k km rocznie to wybrałem diesla. Co do kosztów - zależy jaki egzemplarz kupisz, możesz trafić dobrze lub źle, musisz dobrze doglądać przy wybieraniu samochodu wszystko co się da. Życzę szczęścia przy wyborze Biggrin

Możesz tu wklejać linki z aukcji, pomożemy, dopowiemy.

Co do tras to teoretycznie się z Tobą zgodzę ale w praktyce jeśli biorąc miasto w którym obecnie mieszkam, większość Sceniców(ale i renówek) jeździ w dieslu nie wiem z czego to wynika. Co do kupna to bez dobrego mechanika i lakiernika nie ma sensu szukać.Dziękuje Pozdrawiam

(10-02-2014, 10:57)kotleto85 napisał(a): ja jestem z a benzyną tym bardziej że głównie do miasta. ja robię głównie po mieście 18-20 tyś km rocznie i uznałem że gaz dla mnie będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli planujesz zagraniczne podróże to raczej ON , ponieważ poza granicami PL koszty tankowania lpg powodują wątpliwą opłacalność.

Dziękuję i Pozdrawiam.

(10-02-2014, 11:01)miro74 napisał(a): Ja posiadam 2.0 16V benzyna w mieście trochę spala ok 9.5l na trasie ok 7.5l

I jak się sprawuje to spalanie jest przy jakiej jeździe?Dziękuje Pozdrawiam.

(10-02-2014, 11:03)Espera napisał(a): Tylko i zawsze Pb + LPG. Diesel się do osobówek nie nadaje

Dziękuje,a jednak dajo do osobówekBiggrinPozdrawiam

(10-02-2014, 11:30)Ferguss napisał(a): A ja mam benzynówki i klekoty... Klekotem do pracy mam 13 km w jedną stronę, mocno się nie nagrzeje. Spalanie pokazuje 6,7 jak jadę normalnie, a koło 8 jak poświruję Biggrin
Czy preferuję któryś z nich konkretnie? Diesel jeszcze mi się nigdy nie zepsuł, więc o awaryjności nie mogę powiedzieć.
Ile masz tego Scenica? Przy jakiej jeździe masz takie spalanie(miasto czy trasa)?Gdzie takie dobre samochody sprzedają to może i ja się tam wybiorę?BiggrinPozdrawiam i Dziękuję.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014, 19:34 przez Maniek7.)

Espera
To dodam jeszcze, ze teraz planujesz jezDzic ok. 7000 km. Jak kupisz auto w gazie lub zalozysz gaz zorientujesz sie, ze tanio wychodzi i zaczniesz jezszic dobrze ponad 10000 km rocznie.
I jeszcze jedno.
Jesli xhcesz kupic dobre, nie zajezdzone auto to kup z polskiego salonu. W zyciu sprowadzane. Zdecydowanie lepiej na tym wyjdziesz.





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości