Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Automat - tryb awaryjny, odczyt błędów


Ogut
Zarejestrowani

op Witam ponownie,
W czasie wczorajszej wigilijnej podróży do rodziny miałem problem ze skrzynią. Zapaliła się kontrolka skrzyni, włączył się trzeci bieg i trzeba było się zatrzymać. Po wyłączeniu silnika kontrolka zgasła i wydawało się, że skrzynia działała OK. Po jakimś czasie normalnej jazdy, zwłaszcza pod górkę auto traciło moc i po chwili znowu to samo - kontrolka, tryb awaryjny, redukcja do trójki i postój. Podjechałem do czynnego warsztatu, ale już bez świecącej kontrolki i po podpięciu komputera (niestety nie wiem co to był za sprzęt) żadnego błędu nie było. Usłyszałem, że "francuzy gubią błędy po wyłączeniu silnika i ciężko stwierdzić co to było". Przejechałem się kawałek i znowu wyskoczył błąd, więc nie wyłączałem silnika i wróciłem do warsztatu. Teraz dało się odczytać, że to elektrozawory.
Czy te objawy wskazują na coś jeszcze, czy faktycznie po wymianie powinno być ok?
Jeszcze drugie pytanie, czy te błędy faktycznie są gubione, czy zostają gdzieś w pamięci i trzeba mieć jakiś specjalistyczny program lub urządzenie, żeby to odczytać? Chciałbym mieć pewność co to jest przed wymianą elektrozaworów, bo to nie są tanie rzeczy.
Pozdrawiam

Odpowiedz
Espera
Do Eniawek najlepszy i zalecany to CLIP. Kilka osob z forum ma ten sprzet. Popytaj.
Niektore blache bledy sa wywalane ale wiekszosc zostaje jako slad. A gadanie, ze francuzy tak maja swiadczy tylko o nieswiadomosci "fuchowca"

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Nic się nie gubi, zwłaszcza w ph2.
Olej kiedy był wymieniany w skrzyni?


Wysłane z Tapatalk

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

(25-12-2014, 18:42)Espera napisał(a): Do Eniawek najlepszy i zalecany to CLIP. Kilka osob z forum ma ten sprzet. Popytaj.
Niektore blache bledy sa wywalane ale wiekszosc zostaje jako slad. A gadanie, ze francuzy tak maja swiadczy tylko o nieswiadomosci "fuchowca"

Ja używam CDIF3 pokazuje dobrze. Biggrin

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Espera
Ja nie powiedzialem, ze jedyny ale zalecany Biggrin

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

To wiadomo,Clip najlepszy Thumbup

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Online
Powiem tak -CLIP najlepszy ale jeszcze jam jest scI i do tego AUT to nie ma co ryzykować tym bardziej że awaryjny się włącza...

Odpowiedz
Espera
Wymienic skrzynie na manuala i dolozyc trzeci pedal. Wtedy bedziie full wersja Biggrin

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Cdif sobie poradzi. Tak czy tak trzeba coś podłączyć i sprawdzić. Jak olej zmieniany nie był to należy zmienić. Zmiana temperatur i wychodzą kwiatki


Mobile

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Ogut
Zarejestrowani

op Auto mam od miesiąca i na razie zdążyłem zmienić rozrząd z KZFR, wymienić olej w silniku i uszczelniacze półosi bo ciekło. Oleju w skrzyni jeszcze nie ruszałem, a historii auta za bardzo nie znam (pewnie nikt nie zmieniał). Zastanawiam się, czy problem za skrzynią nie był powodem sprzedaży auta. Cóż padło na mnie i trzeba się z tym zmierzyć. Na razie mechanik obstawia elektrozawory, ale jakiś związek z temperaturą być musi, bo jak się auto mocniej zagrzeje, to nawet w środku czuć gorący olej. Poza tym gdzieś musi jeszcze olej ze skrzyni wyciekać, bo widziałem czerwone kropki pod autem (ale wymieniane uszczelniacze są suche, więc to nie tędy). Może jakiś problem z chłodzeniem? Nie wiem, czy jest jakaś osobna chłodnica oleju w skrzyni biegów? Obawiam się, że wymienią mi te elektrozawory (za jedyne 1,5k zł), pojeżdżę po mieście i będzie ok, a problem powróci jak wypuszczę się gdzieś dalej.
Może ktoś poleca jakiegoś fachowca od automatów w Zielonej Górze lub okolicy?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości