Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Ogrzewanie tylnej szyby


haszczurur
Zarejestrowani

op Witam, 
Mam problem gdyż przestało działać ogrzewanie tylnej szyby (otwierana). Wiem, że jeszcze niedawno grzała bo sprawdzałem, lusterka grzeją. Po zdemontowaniu plastików z klapy dostałem się do przewodów idących z wiązki samochodu z którymi połączone są przewody ogrzewania szyby. Mierzyłem w następujący sposób. Rozłączyłem lewy i prawy przewód ogrzewania szyby z przewodami idącymi do nich z wiązki samochodu. Napięcie około 13 V pojawia się na lewym przewodzie a na prawym cisza. Czy napięcie powinno pojawiać się na obydwóch przewodach idących z wiązki samochodu czy tylko na jednym jak to ma miejsce u mnie.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Te paski na szybie można sobie wyobrazić jako zwykłą żarówkę, żeby grzało (świeciło) muszisz mieć + i - z instalacji. Zatem na jednym przewodzie musisz mieć +, na drugim -.


Jeżeli sprawdzasz miernikiem, to najlepiej końcówki od miernika wsadź w kabelki, włącz ogrzewanie i powinno pojawić się napięcie (wartość taka jak w danej chwili w instalacji okolice 13 V). Jeżeli nie pojawia się napięcie, to nie ma + albo -.

Następnie sprawdź plus (co już robiłeś jak mniemam z opisu) czyli jedna końcówka od miernika do kabelka jednego potem drugiego (na jednym powinien pojawić się +), druga do karoserii (karoseria to - w samochodzie).

Jeżeli jest + na jednym kabelku. Trzeba sprawdzić co z - na drugim. I tu do testu trzeba znaleźć jakiś inny plus w okolicy, np. z lampki oświetlenia wewnętrznego. Miernik podłączasz do drugiego kabelka z ogrzewania, drugą końcówkę miernika do jakiegoś + w okolicy, jak pojawi się napięcie, znaczy - też jest. Skoro masz i + i - znaczy zasilanie szyby jest. Czyli coś z połączeniem albo z paskami na szybie.

Ogrzewanie szyby działa prawdopodobnie tylko przy włączonym silniku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2015, 14:34 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Te dwa przewody dochodzace to + i - wymagane do dzialania grzałki.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Online
Podejrzewam że któryś kabelek się ułamał przy przejściu między karoserią a klapą bagażnika.
Sprawdź czy jest napięcie na kabelkach dochodzących do szyby tak jak chłopaki piszą.
Jak masz multimetr to przy sprawdzaniu minusa możesz przełączyć na omomierz (może być to z brzęczykiem) i jak połączysz minusowy kabelek z nadwoziem, to powinno pokazywać 0 (zero) lub piszczeć jak weźmiesz na brzęczyk.

W Clio mojej Karoli jakiś poprzedni właściciel tak "porządnie" czyścił tylną szybę że przy brzegach pozdzierał wszystkie paseczki i ani jedna kreska nie grzeje.
Te paski dość łatwo uszkodzić, więc może coś przewoziłeś i ... ?

Thumbup
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

W przypadku uszkodzenia pasków polecam zakupić specjalny lakier przewodzący do naprawy ustrojstwa, chwila moment i szyba grzeje. Sam naprawiałem. Biggrin

Jeżeli są podejrzenia przerwy kabla na przejściu pomiędzy dachem a klapą, polecam sprawdzać zasilanie na zamkniętej klapie bagażnika, przy otwarciu może działać, bo kabelki się ruszają i może się akurat zwierać przerwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2015, 15:19 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Online
(04-11-2015, 15:17)michumal napisał(a): polecam zakupić specjalny lakier przewodzący do naprawy ustrojstwa
Tylko przy małych przerwach. Ja miałem kilkucentymetrowe przerwy, minimum dwie na każdym pasku. Narobiłem się i uzyskałem tylko zaciapkaną tylną szybę Sad

Thumbup
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

(04-11-2015, 15:21)Patrys4891 napisał(a): Narobiłem się i uzyskałem tylko zaciapkaną tylną szybę
To trzeba było najpierw porządnie okleić taśmą np. papierową niebieską jak do remontu każdy pasek po kolei z obu stron i potem malować i tak każdy pasek. Próba malowania tym pędzelkiem bez oklejenia kończy się zapaćkaniem szyby... Biggrin Przechodziłem przez to.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Online
Mądry polak po szkodzie :P
Nic to, nie zaśmiecajmy wątku Haszczurururururowi

Thumbup
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Dziękuję za porady. Otóż (+)jest to jest przewód po stronie kierowcy, za (-) wezmę się jutro. Wziąłem miernik i po podłączeniu na lewym przewodzie pokazało się 13 V. Teraz już jest trochę za ciemno na grzebanie ale jutro podejmę walkę. A jeszcze jedno jak podłączyłem przewód (+) idący z wiązki samochodu do szyby to na drugim przewodzie od szyby czyli po stronie pasażera pojawia się również 13 V.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Online
To by sugerowalo brak polaczenia do masy/minusa.


Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości