Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Komunikat "sprawdź wtrysk"


darekkwk
Zarejestrowani

op Witam. Dzisiaj po odpaleniu Reni i przejechaniu jakichś 200-300 metrów pojawił się nagle komunikat jak w tytule i kontrolka SERVICE, auto straciło moc. Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik, ponowny rozruch, kontrolka i komunikat zgasły, auto zrobiło jeszcze jakieś 50 km bez podobnych sytuacji. Teraz pytanie czy to nagły wypadek przy pracy czy faktycznie może nagle wystąpić jakiś poważny problem z wtryskiem? Dodam, że wczoraj wróciłem z weekendu z Węgier zrobione jakieś 600 km w obie strony i jedyne co to problem z odpaleniem samochodu na "zimnym silniku", ale wiem, że mam padniętą święcę i myślę , że to dlatego (szykuje się na wymianę świecy za jakiś miesiąc-dwa, w zależności jak szybko zrobi się zimno). A druga sprawa jest taka, że za kilka dni wybieram się na kolejny wyjazd jakieś 1000-1200 km w obydwie strony i obawiam się tego wtrysku...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Klasyka gatunku.
Na początek można polecić czyszczenie wtryskiwaczy preparatem ( opisywane zresztą wielokrotnie ) - warto spróbować, często problem znika na długo.
Daleki wyjazd "na wariata" raczej nie wskazany - problem raczej wróci i katorgą bedzie zatrzymywanie się i gaszenie silnika co 2-3 km ( i tak przez 1000 km)...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • #asiarek, PunkRock86
darekkwk
Zarejestrowani

op a jeżeli czyszczenie nie pomoże, to co należało by zrobić??

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Trzymać się za portfel

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • PunkRock86
darekkwk
Zarejestrowani

op Spoko...poczytałem trochę na ten temat i różne są zdania. jutro postaram się podjechać na Clipa. Ponoć gdy jest problem ze świecami taki komunikat system potrafi też pokazać.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Męczyłem temat. Wiara w to że to świece albo coś z elektryką . Kwasny objawy identyko jak u mnie . Werdykt - koniec wtryskiwaczy . Ale trzymam kciuki że to coś innego.  Cheers

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

U mnie byla winna jedna świeca nie grzała

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Nie wiem, u mnie jak padła świeca to owszem zaświeciło komunikat ale tylko na zimnym, potem już gasł. Przy jednej padniętej świecy wogóle nie zauważyłem żadnego problemu z odpaleniem silnika. Na mrozie palił tak samo bez 1 świecy jak i z wszystkimi dobrymi. Różnica przynajmniej mało zauważalna była.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(21-08-2018, 20:53)darekkwk napisał(a): Ponoć gdy jest problem ze świecami taki komunikat system potrafi też pokazać.

Nie jest to, niestety, prawdą.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(22-08-2018, 07:14)ko-ma napisał(a): darekkwk napisał(a):
Ponoć gdy jest problem ze świecami taki komunikat system potrafi też pokazać.

Nie jest to, niestety, prawdą.

Silnik 1,9 pokazuje uszkodzoną świecę na wyświetlaczu wyświetlając komunikat "sprawdź układ wtryskowy". W 1,5 dci na wyświetlaczu nie będzie komunikatu, dopiero podłączenie programu diagnostycznego pokaże usterkę w obwodzie świec.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości