Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Nie wypala się DPF


matixow
Zarejestrowani

op Witam Panowie mam taki problem może ktoś się z czymś takim spotkał .Scenic 1.9 dCi 130 km DPF nie wypala się . DPF jest wymieniony około rok temu ma nowe wężyki nowy czujnik różnicowy EGR pracuje prawidłowo świece grzeją wszystkie 4 , temperatura płynu jest prawidłowa termostat trzyma. Samochód kompletnie nie podejmuje próby wypalenia  jest zero nie udanych prób a zapełnienie od 0 do 80g trwa około 100 km sory że dodałem wcześniej post nie tu gdzie trzeba 

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2023, 19:22 przez pio555.)

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

Skoro jest zero nieudanych prób to dobrze. Jeśli twierdzisz że 80g zbiera się po 100km to co po następnych km?

Odpowiedz
matixow
Zarejestrowani

op Nie twierdzę tylko podłączam clipa i jadę w czasie rzeczywistym oglądam parametry , po 75 g wyskakuje komunikat skontroluj wtrysk i samochód wchodzi w tryb awaryjny.

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

(19-03-2023, 13:52)matixow napisał(a): jest zero nie udanych prób a zapełnienie od 0 do 80g trwa około 100 km

Odniosłem się do tego co napisałeś.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

A czy te 80g to nie jest dużo za dużo sadzy po 100km?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(19-03-2023, 19:56)wojteks napisał(a): to nie jest dużo za dużo sadzy po 100km?
to jest bardzo bardzo za duzo....
podejrzewam ze filt jest już zużyty

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
matixow
Zarejestrowani

op To jest dużo za dużo i sęk w tym, że samochód nie podejmuje procedury wypalenia. A co do zużycia rok temu założyłem w nim nowy filtr.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

80g w 100km do dramatycznie dużo
podejrzewam jakis problem z autem skoro DPF wymieniłeś

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2023, 21:31 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Może procedura nie pozwala na wypalanie jeżeli sadza zbiera się tak szybko. Silnik musi walić sadzą na maksa żeby za 100km zebrać 80g więc "komputer" słusznie stwierdza że "sprawdź układ wtryskowy".

Jaka była przyczyna wymiany DPFu?

Odpowiedz
matixow
Zarejestrowani

op Stary  DPF wypalał się ale w pewnym momencie zapełnił się na max oddany został z do czyszczenia jednak cena nowego DPF była nie wiele mniejsza niż czyszczenie więc został założony nowy wraz z wężami czujnikiem różnicowym no i przez rok było ok procedury pracowała prawidłowo się wypalał wszystko grało jak była nie udana próba to była zarejestrowana no ale dajmy na to były 3 nie udane (krótkie trasy)a za 4 się wypalił normalnie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości