Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Skontroluj układ wtrysku paliwa, Sprawdź układ wydechowy


Neonixos666
Zarejestrowani

Wydaje mi się że w zależności od wersji czujnik jest albo na rurze albo w kolektorze, bo u mnie w Scenicu nie ma tego czujnika na rurze.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Na schematach zawsze występują dwa, zarówno w silniku R9M 402, 404 jak i 414.
Co do schematów to są visu schema NT 8696.

Odpowiedz
gabrysb
Zarejestrowani

(19-09-2016, 22:04)A2-eR11 napisał(a): ale to raczej sie zamyka dostep powietrza (w kolektorach ssacych lub przed) zeby nie bylo co spalac... i wtedy gasnie. Ta jest w wydechu...
Wiem ze sa przepustnice w wydechu, w usportowionych autach... Porobili jakby dwa uklady wydechowe, jeden cichy a drugi glosniejszy, krotszy... Przepustnica przelacza na uklad wydechu jaki sobie kierowca wybierze...
W sceniku tego nie ma przeciez, wiec pytanie po co to jest ustrojstwo tam?

Gdzies wyczytalem ze po to aby zmniejszyc glosnosc wydechu co za tym idzie wyciszyc auto w srodku co zarazem przeklada sie na komfort jazdy i tyle. Do niczego innego to nie służy.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(25-06-2020, 22:57)gabrysb napisał(a): Gdzies wyczytalem ze po to aby zmniejszyc glosnosc wydechu co za tym idzie wyciszyc auto w srodku co zarazem przeklada sie na komfort jazdy i tyle. Do niczego innego to nie służy.
Ta przepustnica służy tylko i wyłącznie umożliwieniu pracy "zimnego" EGR-a. Nie ma nic wspólnego z wyciszeniem układu wydechowego.
Tak zwany zimny egr pobiera spaliny już za filtrem DPF gdzie ciśnienie spalin jest praktycznie zerowe i by umożliwić przepływ odpowiedniej ilości spalin do egr-a muszą być częściowo sprężone za pomocą owej przepustnicy. Zaletą tego rozwiązania jest to, że do egr-a kierowane są czyste pozbawione sadzy spaliny a to powoduje jego bezawaryjną pracę. Normalny EGR zasilany jest spalinami bezpośrednio z kolektora gdzie ciśnienie spalin wynosi od 1 do 2,5 bara.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • A2-eR11
pio555
Junior Administratorzy

tak więc od kilku dni walczymy w Megane 3 z komunikatami
silnik 1,6 dci 130KM
-skontroluj układ wytryskowy
-skontroluj układ wydechowy
może cos podpowiecie bo niezłe jaja się dzieją
auto jeździ normalnie, zapala normalnie, spalanie w normie, nie szarpie, moc odpowiednia czasami wywala błędy powyżej
podłączony pod Clip i inne diaskopy i wszystkie pokazują błąd czujnika temp. powietrza dolotowego czyli map sensora na rurze dolotowej (podobno map sensor jest razem z tym czujnikiem temperatury-info z ASO)
błąd daje się skasować i auto bez błędu jeździ bezproblemowo czy zimne czy ciepłe....
błędy wyskakują zazwyczaj po nocy choć nie jest to normą bo przez 2 dni było ok...
po skasowaniu błędu i odstaniu kilku godzin auto zapala bez błędów i jeździ bez błędów...
po nocy znowu błąd...kasowanie i bezproblemowa jazda....
mapsensor podmieniony od mojego Scenica objawy w Megane te same w Scenic brak błędów
oba auta jeżdżą bezproblemowo.....
i teraz pytanie czy rzeczywiście mapsensor jest razem z czujnikiem temp czy jest może jakiś osobny czujnik temperatury który wali błędami a my błędnie go lokalizujemy
foto mapsensora
[Obrazek: 2fce822e6b7c6f8d5e944681dc440907.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2020, 20:06 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Spróbujcie odpiąć przepływomierz i wtedy sprawdzić odczyt temperatury bo coś mi się wydaje ze czujnik temperatury nie jest w map sensorze. W silnikach benzynowych czujnik temperatury jest osobnym sensorem a tam brak przepływki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2020, 20:24 przez siwusek216.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(02-11-2020, 20:22)siwusek216 napisał(a): Spróbujcie odpiąć przepływomierz
pod odpięciu przepływomierza wyskakuje kolejny błąd czujnika temperatury który po wpięciu z powrotem gaśnie bez kasowania

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

A nie miałeś ostatnio nie proszonego gościa?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • pio555
pio555
Junior Administratorzy

właśnie chyba miałem tylko wyskakiwanie błędów jest mocno sprzeczne
błąd się świeci kasujemy i błędu nie ma nie ruszając auta
błędu nie ma nie ruszamy auta błąd wyskakuje
jakby było coś pogryzione to błąd byłby zawsze i nie dał by się skasować...tak na logikę

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Masz dwa czujniki czujniki mierzące ciśnienie i temperaturę powietrza. Zaznaczyłem kółkiem, próbuj podmieniać ten drugi. 
Możesz podać numer błędu?

   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • pio555




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości