SCENIC III Skontroluj układ wtrysku paliwa, Sprawdź układ wydechowy
Mam problem jak w tytule wątku.. przyczyna uszkodzony wężyk gumowy czujnika ciśnienia spalin. Czy ktoś z Was, kto wymieniał go na własną rękę może mi podpowiedzieć jak zdjąć obejmę łączącą ten gumowy wężyk z metalowym? Czy tylko opcja przecięcia i założenie nowego zabezpieczenia, np. skrecanej opaski?
Dopadło mnie niestety w czasie, gdzie ciężko cokolwiek kupić, a czeka mnie powrotna trasa ok 300 km.
Witam. Mam dokładnie taki sam problem jak wszyscy.
Skontroluj układ wtrysku paliwa + sprawdź układ wydechowy Do tego brak informacji o zmianie biegu (wyższy niższy strzałki) Sprawdź ogranicznik prędkości przy włączeniu. Całość włączyła się jadąc na tempomacie autostradą 120-140km/h (po przejechaniu 350km) Dodatkowo świst powietrza (czysty szum wiatru) przy przyspieszaniu (mam kuny w miejscu zamieszkania ostatnio przegryzła mi wężyk od spryskiwacza przedniej szyby) Auto ma 107tys km. Dodatkowo przed wyjazdem wyszło, że gdzieś spod plastikowej pokrywy trochę cieknie olej (mam spryskane lepka substancja na kuny cala pokrywę i najpierw musze to wszystko zmyć by zlokalizować miejsce wycieku) Auto ma pełną moc jechaliśmy nad morze. Po wyskoczeniu błędów dojechaliśmy 150km a potem wróciliśmy 500km. Cały czas w trybie serwisowym (+ na miejscu ze 150km) I teraz ojciec chce się za to wziąć. Kupiłem ELM327 iCar 2 Vgate OBD2 Interfejs Bluetooth. Czy mogę sam zacząć od przepustnicy wymontować przesmarować , skasować błędy tym ustrojstwem wyżej czy radzicie od razu pojechać na serwis clip i wtedy kontynuować? Czy ktoś może polecić dobry warsztat do mojego Scenica z Wrocławia? Czy DPF się nie wypala będąc w trybie serwisowym? W sensie zrobiłem już zaraz około 800km (z czego 500 na trasie). Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Świst to pewnie nieszczelność dolotu, sprawdź plastikowa rura z przodu silnika w okolicach uszka mocowania i na tej harmonijce. Jeśli olej pojawia się spod plastikowej pokrywy silnika przyczyny przeważnie są dwie rozlany olej podczas wymiany albo uszczelki odmy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk (26-06-2021, 14:21)siwusek216 napisał(a): Świst to pewnie nieszczelność dolotu, sprawdź plastikowa rura z przodu silnika w okolicach uszka mocowania i na tej harmonijce. Jeśli olej pojawia się spod plastikowej pokrywy silnika przyczyny przeważnie są dwie rozlany olej podczas wymiany albo uszczelki odmy. Wylanie przy wymianie raczej nie wchodzi w grę. Ojciec wymienił olej i się zebrało. Wyczyściliśmy i znowu się zebrało w tych zagłębieniach obok świec. Nakieruje ojca o tej odmie bo coś tam padły stwierdzenia klawiatura ... a ja się na tym totalnie nie znam ![]() Pozdrowionka.
Jeśli zbiera Ci się olej w zagłębieniach przy świecach żarowych, to być może do wymiany jest uszczelka numer 4. A numer tej uszczelki, to 242608772R. U mnie tą uszczelkę wymienił rok temu kolega @ siwusek216 i do tej pory mam suchutko. A też zbierał mi się olej w tych zagłębieniach.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka ![]() (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2021, 16:22 przez Vapor.) (26-06-2021, 15:05)Vacek napisał(a):(26-06-2021, 14:21)siwusek216 napisał(a): Świst to pewnie nieszczelność dolotu, sprawdź plastikowa rura z przodu silnika w okolicach uszka mocowania i na tej harmonijce. Jeśli olej pojawia się spod plastikowej pokrywy silnika przyczyny przeważnie są dwie rozlany olej podczas wymiany albo uszczelki odmy. Plastikowa osłona nie jest pokrywą klawiatury to tylko osłona na silniku pod nią są wtryski i odma. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wielkie dzięki Panowie jest już nakreślony temat i we wtorek ojciec startuje z robotą. Pytanie tylko o ten DPF czy się wypala czy przez check engine nie ruszy z wypalaniem?
Zrobione już mam 650km w trasie 120-140km/h + ze 150-200km w trybie miejskim odkąd się zapaliło. I co radzicie najpierw komputer dokładna analiza, czy po prostu zrobienie podstawowych rzeczy (wszystkie gumowe rury posprawdzać turbo , intercooler , okolice dpf + ta przepustnica, i nieszczelność zlokalizować i wtedy odczytać i usuwać błędy tym cudem co kupiłem icar? Czy od razu jechać do kogoś co sięz na aby podpiął pod profesjonalny komputer i wtedy działać? Pozdrawiam
Wracam z tematem, bo mój problem nadal istnieje. Otóż cyklicznie wraca mi komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa". Dwa lata temu pytałem Państwa co to może być, bo pojawiły się spadki turbodoładowania. I od tego momentu działy się następujące rzeczy:
- spadki doładowania - zatkanie DPF (Wtedy też została wymieniona jakaś plastikowa rura, bo była nieszczelna). - byłem u poleconego na tym forum Magika z Krakowa, który sprawdził auto. Uznał, że jest jakiś problem z powietrzem, bo nic więcej nie wykazywało. Wyczyścił zawór EGR i to było tyle. - potem błąd wracał. Turbo pojawiało się i znikało. - jeden z mechaników stwierdził, że to wina zepsutego czujnika temperatury spalin/spalania - po wymianie wszystko było w porządku przez około 2 miesiące. - niedawno błąd wrócił i znowu zaczęliśmy tracić turbo. Ponadto zdarzyły się dwie takie sytuacje, że pojawił się komunikat "ryzyko awarii silnika". W pierwszym przypadku było to chwilowe, silnik zaczął się dławić, wibrować. Po drugim odpaleniu i wyłączeniu klimy ustało. W drugim przypadku było o wiele gorzej, bo na autostradzie przy dużej prędkości najpierw odpuściłem gaz, a potem po wciśnięciu pedału gazu pojawił się komunikat i zaczął się dławić. Było dosyć gorąco wtedy. Po postoju i trzykrotnym odpaleniu wibracje ustały, ale było czuć przy dodawaniu gazu, że coś jest nie tak. Pomocy, bo bujamy się z tym tyle czasu i nikt nie chce sprawdzić co tak naprawdę dzieje się z autem ![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości