Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Zwiększenie prędkości nawiewu podczas skrętu w lewo


Kliwer
Zarejestrowani

op Witam.
We wrześniu zabrałem się za rozbiórkę kokpitu celem dostania się do parownika. Parownik wymieniony, wszystko poskładane.
Nie wiem czy ten problem jest wynikiem jakiegoś błędu podczas składania, zbiegu okoliczności czy też występował wcześniej ale nie zwróciłem na to uwagi.
Bynajmniej, ze względu na zabezpieczenie radia - zanim doszedłem o co z tym chodzi - przez chwilę po złożeniu jeździłem w "ciszy".
Zaobserwowałem występowanie dziwnego dźwięku podczas skręcania w lewo. Teraz, gdy jest chłodniej i nadmuch mam ustawiony na wyższy bieg zaobserwowałem, że w takim ustawieniu zamiast tego dźwięku zwiększa się siła nadmuchu - słyszalnie.
Co mogłoby wpłynąć na takie zachowanie?

Było:
Opel Astra F Classic -> Chrysler PT Cruiser -> Renault Grand Scenic II 2004 1.5 dCi -> Renault Grand Scenic II 2007 1.5 dCi
Jest: 
Renault Grand Scenic III 2009 1.4 TCe
Renault Grand Scenic II 2005 1.9 dCi
Renault Megane III Coupe 2.0 TCe 180KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(23-10-2025, 18:20)Kliwer napisał(a): Witam.
We wrześniu zabrałem się za rozbiórkę kokpitu celem dostania się do parownika. Parownik wymieniony, wszystko poskładane.
Nie wiem czy ten problem jest wynikiem jakiegoś błędu podczas składania, zbiegu okoliczności czy też występował wcześniej ale nie zwróciłem na to uwagi.
Bynajmniej, ze względu na zabezpieczenie radia - zanim doszedłem o co z tym chodzi - przez chwilę po złożeniu jeździłem w "ciszy".
Zaobserwowałem występowanie dziwnego dźwięku podczas skręcania w lewo. Teraz, gdy jest chłodniej i nadmuch mam ustawiony na wyższy bieg zaobserwowałem, że w takim ustawieniu zamiast tego dźwięku zwiększa się siła nadmuchu - słyszalnie.
Co mogłoby wpłynąć na takie zachowanie?

Do sprawdzenia prawidłowość złożenia układu klap sterowania kierunkiem nawiewu - możliwe, że któraś jest luźna i siła bezwładności ją przesuwa.
Nie wiem, czy warto w tej chwili to rozgrzebywać...
Ewentualnie masz już tak rozwalone łożyskowanie dmuchawy nawiewu, że ... jak wyżej.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Online
Jaki kupiłeś parownik ?

Odpowiedz
Kliwer
Zarejestrowani

op Obecnie nie mam zamiaru rozbierać tego ponownie, prędzej wiosna-lato.
Czy dobrze myślę, że odpięcie dmuchawy pozwoli stwierdzić czy to problem z dmuchawą czy z klapami?

Po długim czasie wyczekiwania pojawił się na All.. nowy parownik, zamiennik do S3 w rozsądnej cenie (600zł). Dlatego też zdecydowałem się na rozebranie środka by go wymienić. Po rozebraniu mieszalnika okazało się, że ten nowy parownik nie pasuje Biggrin Jest mniejszy i ma inaczej wyprofilowane rurki. Szczęście takie, że rok temu kupiłem mieszalnik co by zrobić rozeznanie czy da się dobrać do parownika inaczej niż przez rozbiórkę całości więc miałem inny używany parownik. Dałem go do sprawdzenia w jednym warsztacie czy jest szczelny, stwierdzili że tak i wsadziłem jego. Stary był faktycznie w jednym narożniku usyfiony. Niestety, nieszczelność w układzie jak była tak jest nadal Biggrin

Było:
Opel Astra F Classic -> Chrysler PT Cruiser -> Renault Grand Scenic II 2004 1.5 dCi -> Renault Grand Scenic II 2007 1.5 dCi
Jest: 
Renault Grand Scenic III 2009 1.4 TCe
Renault Grand Scenic II 2005 1.9 dCi
Renault Megane III Coupe 2.0 TCe 180KM
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Online
@ Kliwer dzięki , też czeka mnie ta robota ale wolałbym założyć nowy . Masz może jakieś wymiary lub zdjęcie tego który był fabryczny ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości