haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Nie wiem czy możliwe jest przyuczenie samego sterownika silnika gdyż jest on powiązany z bsi, uch i blokadą kierownicy. Do tego dochodzi przekodowanie wtrysków.
BSI i UCH muszą mieć możliwość obsługi wyposażenia twojego samochodu. Ja kiedyś chciałem wymienić taki zestaw i okazało się, że nowy zestaw nie ma kilku modułów do obsługi bajerów w moim SC II (hands free itp.)
•
sceniak
11
0
0
0
SC II ph II
2004
1.9 dCi 125KM, 2003-2009
Huta, Lublin, Poland
sceniak
Zarejestrowani
— 11-11-2018, 20:51
op
Więc jaka rada w tej sytuacji?
Cytat:Nie wiem czy możliwe jest przyuczenie samego sterownika silnika gdyż jest on powiązany z bsi, uch i blokadą kierownicy. Do tego dochodzi przekodowanie wtrysków.
BSI i UCH muszą mieć możliwość obsługi wyposażenia twojego samochodu. Ja kiedyś chciałem wymienić taki zestaw i okazało się, że nowy zestaw nie ma kilku modułów do obsługi bajerów w moim SC II (hands free itp.)
HASZCZURUR
•
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 12-11-2018, 07:36
Oddać komuś kto się zna, niestety. Niektórych rzeczy sam nie naprawisz. Jesteś elektrykiem, elektronikiem żeby się za to zabierać?
Ze swojej praktyki powiem że taką dyskotekę miałem gdy samochód w zimę odpalałem na rozładowanym akumulatorze. Poza zapaleniem wszystkich możliwych komunikatów i ostrzeżeń pozostał trwały błąd hamulca ręcznego.
Chciałbym abyś opisał kiedy powstała usterka - jeśli po normalnym dojechaniu i zgaszeniu wskazuje na problem akumulatora. Bo niby dlaczego nie popsuł się w czasie jazdy tylko podczas stania? Zupełnie jak urwana cela w akumulatorze - możesz objechać pół Europy dopóki nie zgasisz auta.
Jak zachowuje się włączona lampka podświetlania kabiny podczas zapalania? Świeci się jednostajnie czy mocno przygasa?
Obstawiam - problem z zasilaniem sterownika, do sprawdzenia akumulator, wiązka, bezpieczniki na klemie, te ukryte głęboko pod sterownikami również. Schemat w dłoń w drugą miernik i do przodu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2018, 07:36 przez kszyba.)
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
To może być jakaś błahostka jak też poważniejsza awaria wiążąca się z wymianą modułu. Sterownik silnika bardzo rzadko ulega uszkodzeniu, najczęściej pada moduł znajdujący się w komorze silnika obok akumulatora. Związane jest to z wilgocią.
Po głębszym zastanowieniu się nie wskazuje mi to na brak masy a raczej na usterkę właśnie jakiegoś modułu, mimo wszystko spróbował bym przełożyć jakiś naprawdę mocny akumulator.
•
sceniak
11
0
0
0
SC II ph II
2004
1.9 dCi 125KM, 2003-2009
Huta, Lublin, Poland
sceniak
Zarejestrowani
— 13-11-2018, 11:30
op
Witam
Sprawa rozwiązana temat rzeczywiscie głuchy jakimś cudem ubyło płynu hudraulicznego w zbiorniczku z którego zasilane jest także sprzęgło. Jak się okazuje po uzupełnieniu płynu samochód zaczął na powrót gadać. Widocznie czujnik poziomu płynu powodował odcięcie zapłonu. Temat zamknięty dziękuję wszystkim za poświęcony czas i zainteresowanie
•
pio555
30,574
122
10626
2,914
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 13-11-2018, 11:35
Pierwsze słyszę żeby stan płynu miał wpływ na palenie auta.
U mnie i w SC II i w Clio płyn wyleciał cały bo padły wysprzegliki a auta paliły normalnie
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Nigdy nie spotkałem się aby brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym miał wpływ na uruchomienie silnika.
Mało tego kilka razy zdarzyło się, że padł wysprzeglik, płynu nie było w zbiorniczku ale też w całym układzie hydraulicznym sprzęgła mimo to Scenic palił bez problemu.
Kiedyś przy którejś z napraw zapomniałem podpiąć jedną wtyczkę do sterownika silnika i odpalił, fakt na wyświetlaczu pojawiła się choinka ale silnik chodził.
A jaki związek z brakiem płynu ma to, że wiatrak chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach i wyświetla się słabe ciśnienie oleju?
•
sceniak
11
0
0
0
SC II ph II
2004
1.9 dCi 125KM, 2003-2009
Huta, Lublin, Poland
sceniak
Zarejestrowani
— 13-11-2018, 18:29
op
Nie wiem tak już jest jak ściągnę korek ze zbiorniczku pojawił się ten sam problem
•
ko-ma
9,465
27
1542
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 13-11-2018, 18:58
(13-11-2018, 18:29)sceniak napisał(a): Nie wiem tak już jest jak ściągnę korek ze zbiorniczku pojawił się ten sam problem Szukać zwarcia / przerwy w wiązce. Spadek napięcia zasilania modułu powoduje takie hece.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|