Scenic 2 1.9dci 120 km 2004 nie pali


haszczurur
Zarejestrowani

Nie wiem czy możliwe jest przyuczenie samego sterownika silnika gdyż jest on powiązany z bsi, uch i blokadą kierownicy. Do tego dochodzi przekodowanie wtrysków.
BSI i UCH muszą mieć możliwość obsługi wyposażenia twojego samochodu. Ja kiedyś chciałem wymienić taki zestaw i okazało się, że nowy zestaw nie ma kilku modułów do obsługi bajerów w moim SC II (hands free itp.)

Odpowiedz
sceniak
Zarejestrowani

Więc jaka rada w tej sytuacji?  Crybaby
Cytat:Nie wiem czy możliwe jest przyuczenie samego sterownika silnika gdyż jest on powiązany z bsi, uch i blokadą kierownicy. Do tego dochodzi przekodowanie wtrysków.

BSI i UCH muszą mieć możliwość obsługi wyposażenia twojego samochodu. Ja kiedyś chciałem wymienić taki zestaw i okazało się, że nowy zestaw nie ma kilku modułów do obsługi bajerów w moim SC II (hands free itp.)
HASZCZURUR

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Oddać komuś kto się zna, niestety. Niektórych rzeczy sam nie naprawisz. Jesteś elektrykiem, elektronikiem żeby się za to zabierać?

Ze swojej praktyki powiem że taką dyskotekę miałem gdy samochód w zimę odpalałem na rozładowanym akumulatorze. Poza zapaleniem wszystkich możliwych komunikatów i ostrzeżeń pozostał trwały błąd hamulca ręcznego.
Chciałbym abyś opisał kiedy powstała usterka - jeśli po normalnym dojechaniu i zgaszeniu wskazuje na problem akumulatora. Bo niby dlaczego nie popsuł się w czasie jazdy tylko podczas stania? Zupełnie jak urwana cela w akumulatorze - możesz objechać pół Europy dopóki nie zgasisz auta.
Jak zachowuje się włączona lampka podświetlania kabiny podczas zapalania? Świeci się jednostajnie czy mocno przygasa?
Obstawiam - problem z zasilaniem sterownika, do sprawdzenia akumulator, wiązka, bezpieczniki na klemie, te ukryte głęboko pod sterownikami również. Schemat w dłoń w drugą miernik i do przodu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2018, 07:36 przez kszyba.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

To może być jakaś błahostka jak też poważniejsza awaria wiążąca się z wymianą modułu. Sterownik silnika bardzo rzadko ulega uszkodzeniu, najczęściej pada moduł znajdujący się w komorze silnika obok akumulatora. Związane jest to z wilgocią.
Po głębszym zastanowieniu się nie wskazuje mi to na brak masy a raczej na usterkę właśnie jakiegoś modułu, mimo wszystko spróbował bym przełożyć jakiś naprawdę mocny akumulator.

Odpowiedz
sceniak
Zarejestrowani

Witam 
Sprawa rozwiązana temat rzeczywiscie głuchy jakimś cudem ubyło płynu hudraulicznego w zbiorniczku z którego zasilane jest także sprzęgło. Jak się okazuje po uzupełnieniu płynu samochód zaczął na powrót gadać. Widocznie czujnik poziomu płynu powodował odcięcie zapłonu. Temat zamknięty dziękuję wszystkim za poświęcony czas i zainteresowanie Clap Thumbup Drunk

Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Pierwsze słyszę żeby stan płynu miał wpływ na palenie auta.
U mnie i w SC II i w Clio płyn wyleciał cały bo padły wysprzegliki a auta paliły normalnie

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nigdy nie spotkałem się aby brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym miał wpływ na uruchomienie silnika.
Mało tego kilka razy zdarzyło się, że padł wysprzeglik, płynu nie było w zbiorniczku ale też w całym układzie hydraulicznym sprzęgła mimo to Scenic palił bez problemu.
Kiedyś przy którejś z napraw zapomniałem podpiąć jedną wtyczkę do sterownika silnika i odpalił, fakt na wyświetlaczu pojawiła się choinka ale silnik chodził.
A jaki związek z brakiem płynu ma to, że wiatrak chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach i wyświetla się słabe ciśnienie oleju?

Odpowiedz
sceniak
Zarejestrowani

Nie wiem tak już jest jak ściągnę korek ze zbiorniczku pojawił się ten sam problem

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(13-11-2018, 18:29)sceniak napisał(a): Nie wiem tak już jest jak ściągnę korek ze zbiorniczku pojawił się ten sam problem
Szukać zwarcia / przerwy w wiązce. Spadek napięcia zasilania modułu powoduje takie hece.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebujecie "podpięcia" - mam MPM-COM + MaxiEcu - i niejakie pojęcie o interpretacji błędów oraz trochę wiedzy o programowaniu modułów "dwójki". Zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości