pawel37
42
0
1
16
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
legionowo
pawel37
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 08:37
op
Witam, mam problem z ładowaniem, po odpaleniu na biegu jałowym altek ładuje 14,1V bez obciążenia , włącze światła i spada 13.9, w miarę czasu ładowanie powoli spada , po 5 min. pracy na wolnych bez obciążenia jest 13.8 V jak włącze światła i nadmuch spada do 12,5 v, po wyłączeniu odbiorników rośnie do 13,5 i tak zostaje, czy wymiana samego szczotkotrzymacza z regulatorem wystarczy, chciałbym to zrobić bez wyjmowania altka, mam alternator chłodzony cieczą, wie ktoś jaki tam był regulator ?
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 09:06
Sprawdzę u siebie czy da się wyjąć bez rozbierania alternatora.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2019, 09:08 przez Tomo3.)
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Chwila ,chwila - jak wygląda ładowanie po upływie tego czasu w pozostałym przedziale obrótów?
•
pawel37
42
0
1
16
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
legionowo
pawel37
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 12:52
op
ładowanie stoi w miejscu , bez względu na obroty, 13.5 bez odbiorników 12,5 v ze światlami i wentylatorem,
•
polaq
2,300
18
627
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 16:16
Dasz radę wymienić regulator bez wyjmowania altka.
Oryginalny regulator Valeo na alle kosztuje 200 pln.https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-valeo-8089354654?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Zamiennik od as-pl około 70.
Wymiemmiałem w dwóch scenicach z silnikiem 2.0 16v.
1.9 DCI ma chyba więcej miejsca z przodu silnika na włożenie ręki.
•
krzysztofk
2,532
13
955
752
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Porównaj wartości ładowania na alternatorze i na aku.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
pawel37
42
0
1
16
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
legionowo
pawel37
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 20:15
op
udało mi się wyjąć ten regulator, przeszkadzają przewody od chłodzenia ale jeden zacisnąłem i można je zdjąć bez ubytków płynu, bieżnie szczotek ok., pierwsza od wirnika bez rowka, druga z lekkim wyczuwalnym zagłębieniem, co do regulatora nr.2549854, szczotki długie ale wygląda tak jakby ktoś je kiedyś wymienił , lutowane a miejsca lutów zamazane czymś jak klej do szyb samochodowych, no chyba że tak jest w oryginale ? co myślicie o zamiennikach tych regulatorów te valeo są drogie .
•
polaq
2,300
18
627
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 20:24
Z tego co na forum piszą to bywają problemy z zamiennikami.
Jak u mnie skończyły się szczotki to gość w sklepie nie polecał zamiennika tylko oryginał. Wymieniłem same szczotki.
Tak jak poprzednik napisał warto by porównac napiecia na zacisku na alternatorze i na poszczególnych kablach na plusowych na akumulatorze pod obciążeniem albo od razu przeczyścić wszystkie styki.
•
pawel37
42
0
1
16
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
legionowo
pawel37
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 20:55
op
styki czyściłem , ładowanie na grubym przewodzie tak jak na aku. tu ktoś już wymieniał szczotki , zastanawiam się nad wymianą alternatora na ten bez płaszcza wodnego, sa dużo tańsze .
•
polaq
2,300
18
627
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 11-06-2019, 21:10
To może akumulator masz zużyty. Masz skąd podmienić akumulator?
•
|