Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Spaliny w kabinie


siwusek216
Zarejestrowani

A w jakim stanie odma? Bo chyba tam przebiega.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  •
salart
Zarejestrowani

op Tego jeszcze nie wiem.

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

sprawdź czy wszystkie węże są na swoim miejscu za przepustnica jest gumowy wężyk który tez powinien być do niej wpięty

Odpowiedz
Ro Mo
Zarejestrowani

Cześć . Prawdopodobnie olej kapie na kolektor i paruje . Masz tam ślady oleju ? Gdzieś ucieka i pewnie to jest przyczyną. Biggrin

Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op Witam. Tak jak już pisałem dymek pojawia się od razu przy zimnym silniku więc nie ma możliwości, żeby to był olej i tak samo przypalająca się otulina kabiny. Mechanik podejrzewa, że jest coś z wtryskami. Być może, ale jeszcze nie wiem tego na pewno coś (bo być może nie są to spaliny a mieszkanka paliwowo powietrzna) ulatnia się spod listy wdryskowej (albo z samego wtrysku?). W każdym razie mechanik wymieniłm mi uszczelki pod wtryskami (czwarty wtrysk był zaolejony), ale niestety efekt ten sam.

Więc być może:
- wtrysk
- listwa wtryskowa
- gdzieś jeszcze maleńka dziurka przy kolektorze (lub zle założony kolektor)
- lub jakaś dziurka w jakimś wężyku - sprawdzałem ale niestety trudno to zdiagnozować.
Tak więc na takim etapie jestem. Trudna sprawa bo właściwie nikogo tym autem wozić nie mogę, a tym bardziej dzieci.

Pozdrawiam.
P.S. Jak coś znajdę, to na pewno dam znać

Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op Dobry wieczór.

Wydaje mi się, że udało się ustalić przyczynę. Dzięki pomocy teścia na początku rozebraliśmy trochę auta aby dojść do odmy, przepustnicy i sprawdzić rurki dochodzące do tych mechanizmów.
Postanowiliśmy, że zdejmiemy kolektor ssący, to znaczy tą jakby obudowę. Ze spodniej strony jest tam rurka i otwór gdzie powinna byc uszczelka. Okazało się, że uszczelki tam nie ma lub mocno się rozpadła , a ktoś nawet próbował kleić to silikonem. Oczywiście w miejscu gdzie przylegał ten kolektor, był olej, który był wydmuchiwany z silnika - stąd pojawiał się zapach podobny do spalin. Zdjęcia 1 i 2 przedstawiają cześć, ktorą naprawialiśmy i element z uszkodzoną uszczelką. Po dorobieniu uszczelki (z innego auta) brak zapachu w aucie, powiem nawet, że zaczęło pachnieć ;-).
Mam nadzieję, że komuś się przyda ten opis. 

Problem był trudny do znalezienia, tym bardziej, że dwóch mechaników ogladało ten silnik, jeden z nich nawet coś próbował robić z wtryskami, ale niestety nie udało im się. Czyli przysłowie "Umiesz liczyć, licz na siebie" czasami sprawdza się ;-)

Mam jeszcze kolejne pytania, zaniepokoiły mnie dwie rzeczy w silniku.
a) czy ktoś wie, dlaczego jest taki niebieski? Może to jakiś test na szczelność?
b) czy zaznaczona śrubka na zdjęciu powinna być niedokręcona?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

[Obrazek: 5bd378e0bb519.png]


[Obrazek: 5bd3783063197.png]

[Obrazek: 5bd3798b85e75.png]

[Obrazek: 5bd37a1aaf680.png]

Dobranoc.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi salart za ten post post:
  • michaldck, Paweł Plit, robii
fannadil
Zarejestrowani

Dokrec ta srubke, a wymieniles przy okazji uszczelki kolektora?

Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op
(27-10-2018, 07:19)fannadil napisał(a): Dokrec ta srubke, a wymieniles przy okazji uszczelki kolektora?

Tak. Uszczelki wymienione.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Pewnie silnik był wymieniany dlatego pozostałości niebieskiego sprayu na śrubach...
Na szrotach tak oznaczają, żeby było widać czy coś klient kombinował w razie gwarancji...

Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op
(27-10-2018, 15:58)polaq napisał(a): Pewnie silnik był wymieniany dlatego pozostałości niebieskiego sprayu na śrubach...
Na szrotach tak oznaczają, żeby było widać czy coś klient kombinował w razie gwarancji...

Tak coś podejrzewałem. dzięki.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości