SCENIC III Skontroluj układ wtrysku paliwa, Sprawdź układ wydechowy


GLORM
Zarejestrowani

Pojawia mi się komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa" mignie "kluczyk", do tego zaświecił "Sprawdź układ wydechowy", kluczyk zapalił się na stałe. Błędy to P1484, P1485. Ten drugi powoduje zapalenie "kluczyka" na stałe.
Diagnoza w serwisie - uszkodzona przepustnica rury wydechowej. Póki co zbieram doświadczenia, czy da się to jakoś ugryźć bez kosztownej wymiany - ok 1500 zł.
Po resecie błędów, czasami miga "Skontroluj układ wtrysku paliwa", ale auto zachowuje się normalnie.
Czekam na pomysły lub Wasze doświadczenia. Pozdrawiam

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Czytałeś info ogólne o tym silniku? Jest ctam gdzieś wzmianka o tych przepustnicach, nie wiem, czy akurat w Twoim przypadku to ta usterka. W moim nie było do tej pory takiej sytuacji, ale może objęła go akcja serwisowa za poprzedniego właściciela (Renault Polska).

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Wypadało by diagnoskop podłączyć i sprawdzić co się zapisało w pamięci.

Renault CLIP
Kodowanie kart i kluczyków SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV
Ustawienia :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS
Odpowiedz
real4
Zarejestrowani

Również to mam, potwierdzona w serwisie usterka przepustnicy.
Jednak  w serwisie Renault wycenili taniej, nie całe 1000zł. Sama przepustnica to koszt 600-1000zł w zależności od silnika.

Z tego co widziałem, to na forum są manuale samodzielnego demontażu i czyszczenia. Wiec może da się oszczędzić 1000-1500zł? Biggrin

Odpowiedz
Mati
Moderatorzy

(25-11-2015, 07:55)real4 napisał(a): na forum są manuale samodzielnego demontażu i czyszczenia. Wiec może da się oszczędzić 1000-1500zł?
warto sprawdzić Biggrin

Odpowiedz
mar_0622
Zarejestrowani

Witam, u mnie pojawił się ten sam komunikat, do tego przestał działać tempomat i brak informacji o potrzebie zmiany biegu. Po podniesieniu maski okazało się że rura gumowa intercoolera została uszkodzona przez jakieś zwierzę. Na razie rurę zabezpieczyłem szarą taśmą do czasu zakupu nowej. Moje pytanie jest, czy po naprawie błędy skasują się same, czy trzeba je skasować clipem. Jeżdżę już dwa dni, auto wydaje zachowywać się normalnie - a błędy nadal są na wyświetlaczu. Problem dotyczy silnika 1.5 dci k9k 636 scenic iii phii.

Odpowiedz
real4
Zarejestrowani

Mam dokładnie taką samą sytuację:
Skontroluj układ wydechowy - od dłuższego czasu

I zawsze razem, jeden po drugim:
Skontroluj układ wtrysku paliwa
Skontroluj regulator prędkości/ogranicznik (w zależności co jest włączone)

te dwa ostatnie zaczęły się pojawiać zawsze zaraz wraz z pierwszymi cieplejszymi dniami - nie wiem dlaczego ale gdy samochód jest mocno nagrzany słońcem to błędy pojawiają się od razu kilka sekund po odpaleniu silnika, gdy jest chłodniej to błędy są żadko wyświetlane albo wcale.

Po zczytaniu błedów clipem wynika, że układ wtrysku związny jest z zapchanym FAPem, niestety pomimo częstych tras po autostradzie, nie wypala się. Mam wrażenie, ze wtedy gdy powinien się wypalić to wyrzuca błędem komputera. 

Jak sobie poradziłeś z tymi błędami?

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Wypal go na postoju jeżeli ma dużo osadu

Renault CLIP
Kodowanie kart i kluczyków SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV
Ustawienia :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS
Odpowiedz
real4
Zarejestrowani

Wyciąłem FAP i EGR, błędy nie zniknęły, błąd stały dotyczy przepustnicy układu wlotu powietrza. Nie da się go wyłączyć więc pozostaje popracować nad samą przepustnicą. Może czyszczenie pomoże.


Niestety po wycinaniu FAP mam teraz nieprzyjemne metaliczne drgania silnika przy włączaniu i wyłączaniu, pewnie poduszka źle przykręcona. Ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Skoro masz wycięty to jedź do tego co Ci wycinał.

Może w sofcie masz nakopane

Renault CLIP
Kodowanie kart i kluczyków SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV
Ustawienia :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS
Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości