Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 tce - opinie , spalanie , awarie, regulacje


Neonixos666
Zarejestrowani

Tak się składa że mam okazję jeździć tym 1.2 115 KM w Nissanie Pulsar i muszę bardzo pochwalić ten silnik. Jest dynamiczny, nie trzeba go piłować na wysokich obrotach a wręcz charakterystykę ma jak diesel. Przy czym jest oszczędny i fajne wyniki spalania można osiągać nawet na autostradzie.

Odpowiedz
lekkir
Zarejestrowani

(17-10-2019, 15:52)h4jt napisał(a): Najlepszym silnikiem Pb do Sc3 byłby 2.0TCe (F4Rt), ale go nie montowano, a szkoda.

Otóż to! I pewnie dorzucili by do niego super bezstopniowca jako nieodłącznego kompana.

Myślałem też nad Citroenem C4 Picasso ale w benzynie to tylko 1.6 thp mógłbym brać pod uwagę ale znów ten nieszczęsny bezpośredni i związane z nim problemy a do tego jeszcze LPG i robi się nieciekawie (chociaż jest jeden gazownik który tak stroi że dotrysku PB na 100km wychodzi poniżej 1l. i daje gwarancję na wtryski benzyny)...

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2019, 16:34 przez lekkir.)

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

(17-10-2019, 16:06)Neonixos666 napisał(a): Tak się składa że mam okazję jeździć tym 1.2 115 KM w Nissanie Pulsar i muszę bardzo pochwalić ten silnik. Jest dynamiczny, nie trzeba go piłować na wysokich obrotach a wręcz charakterystykę ma jak diesel. Przy czym jest oszczędny i fajne wyniki spalania można osiągać nawet na autostradzie.

Mamy w rodzinie Kadjara 1.2TCe 132KM, sam byłem zaskoczony spalaniem 6,6/100 autostrada + ekspresówka dystans 550km, na forum megane użytkownicy 1.2TCe piszą o 5,5~5,8/100

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2019, 16:55 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • Rinek
Lionel2000
Zarejestrowani

Niestety nawet w oficjalnych wiadomościach LINK można znaleźć, że H5Ft ma swoją czarną stronę.

Obecnie Renault broni się przed akcją serwisową, ale nie wiadomo jak długo.
I nie pomoże tu częsta wymiana oleju, filtrów idt.. Jak silnik jest obarczony wadą fabryczną to tylko wymiana lub droga naprawa.

Radzę obserwować statystyki i nie opierać się w wyborach na zasadzie że "mamy taki w rodzinie i jest super", "kolega jeździ i sobie chwali",
"brat szfagra ma takie Clio i nie ma z nim problemu", wreszcie "znajomy z forum mi napisał że mogę brać w ciemno".
Wystarczy poczytać tu na formu czy innym Megane, Qashqai aby wyrobić sobie opinię, ale to nie wystarczy.
Radzę porozmawiać z kimś kto w tym robi a szczególnie w Renault i nie w ASO a jak już to incognito.

Samochody oferowane na rodzimym rynku to przeważnie igły sprowadzone z zachodu niejednokrotnie bez jakiejkolwiek historii.
Olej wymieniany co 30 tyś. km a przy sprzedaży nawet 50. Tam sobie nikt tym nie zawraca głowy, bo po czterech pięciu latach idzie po nowy.
Mój miał książkowo co 30 tyś km. i co miałem powiedzieć przy zakupie? Masz godzinę na oględziny i dzień na decyzję a dobry samochód długo nie czeka.

Co innego jak trafia się silnik który już przy 30-60 tyś. km zaczyna brać olej i jest już po gwarancji, ASO rozkłada ręce lub twierdzi że jest w normie.
Takie auto trafia na rynek wtórny jako okazja, bo przecież Niemiec mało jeździł itd.
Oczywiście sprzedawca (ASO, Pan Mirek, idt.) udzieli Ci wszelkich gwarancji, ale radzę przeczytać ogólne warunki a szczególnie to małym drukiem.
Zanim klient się zorientuje że coś jest nie tak jest już za późno i zaczyna się płacz i ciąganie po sądach w ostateczności.

Podsumowując róbcie jak uważacie i uważajcie jak robicie.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

ha ha ... wiadomości z auto-świta, no chyba sobie żartujesz, na forum aut ze stajni Renault wrzucasz Niemiecką propagandę ! która chwali tylko VAG-a :-)
Widzę, że zwolennicy diesli posuną się do wszelkich sposobów, aby wykazać się w temacie, jutro zacznę chyba fotografować wszystkie dCi które naprawiamy i te, które leżą jako dawcy organów w naszym magazynku i wrzucać je na forum ;-)

Mam nadzieje, że czytelnicy tego tematu i nie tylko tego widzą kto pisze i ma najwięcej do powiedzenia o TCe i LPG, i jaki silnik ma w swoim aucie.

Ja przykładowo od pewnego czasu przestałem dostawać powiadomienia o subskrybowanych wątkach i nie dochodzą do mnie PW, ciekawe dlaczego ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2019, 20:25 przez h4jt.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(17-10-2019, 20:09)h4jt napisał(a): Widzę, że zwolennicy diesli posuną się do wszelkich sposobów, aby wykazać się w temacie,
a ja widzę,że starasz się zdyskredytować wszystkich którzy mają odmienne zdanie niż Ty
(17-10-2019, 20:09)h4jt napisał(a): wiadomości z auto-świta, no chyba sobie żartujesz, na forum aut Renault wrzucasz Niemiecką propagandę, która chwali tylko VAG-a :-)
porozmawiaj tylko nieoficjalnie z ludźmi z ASO Renault to dowiesz się jak jest prawda na temat tego silnika
https://francuskie.pl/nissan-dacia-renau...w-rumunii/
prawda jest niestety taka że Renault "dała ciała" z silnikami 1.2Tce-takie lub podobne wpadki zaliczył VW z TSI EA 111 coraz więcej się słyszy o problemach z 1.0 ecoboost pierwszej serii...w swoich kolejnych wersjach te silniki są stopniowo poprawiane lub wycofywane

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Vapor
h4jt
Zarejestrowani

OK trzeba założyć Scenic Forum dla posiadaczy TCe, SCe i benzyn z LPG.
A póki co zapraszam na forum megane, tam nikt nie krytykuje dCi ani TCe czy LPG

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2019, 20:32 przez h4jt.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(17-10-2019, 20:28)h4jt napisał(a): OK trzeba założyć Scenic Forum dla posiadaczy TCe, SCe i benzyn z LPG.
jeśli potrzebujesz założymy specjalnie dla ciebie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Kufa! Się narobiło na tym forumie! Zara se po pyskach dacie...

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

(17-10-2019, 20:28)h4jt napisał(a): A póki co zapraszam na forum megane, tam nikt nie krytykuje dCi ani TCe czy   LPG
A tutaj kolega za wszelką cenę wywyższa TCe i LPG, jednocześnie próbując, na każdym kroku, zniechęcić do dCi.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości