Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Błąd doładowania


Karewer
Zbanowani

op
Witam. Jakiś czas temu zaczynał pojawiać mi się Service i "sprawdź wtrysk" przy prędkości ponad 100 km i obrotach ponad 3 tysiące. Tak działo się na trasie. W mieście natomiast przy normalnej jeździe, auto jakoś tak słabo zbierało się po wrzuceniu biegu, czasem było mułowate, czasem po prostu odcinało jakby turbo. Na samym początku jakby coś go hamowało, po wrzuceniu biegu, a po sekundzie idzie normalnie już. W jednym z serwisów wyskoczył błąd:

P2263 - Regulacja ciśnienia doładowania - Poniżej wartości progowej.

Z racji tego, że błąd towarzyszył od dłuższego czasu, to postanowiłem wybrać się do innego "magika", bo wszędzie terminy zajęte na 2 tyg. do przodu. Ten podpiął komputer i okazało się coś, że jest z błędem doładowania jakby. Mechanik powiedział, że to błąd turbo. Może to być np. zawór ciśnienia doładowania. Powiedział też, że dławi go czasami, bo jest może turbina zapchana, przez jazdę na niskich obrotach, że nie jest przepalany. Powiedzcie mi, czy to może być prawda? Do kogo w końcu powinienem pojechać, żeby dobrze zdiagnozować problem? Lepiej do jakiegoś speca od Renault czy do kogoś, kto dobrze ogarnia Diesla? Nie chciałbym rozbierać pół samochodu, a z tym "sprawdź wtrysk" i błędem turbo, to tak bywa właśnie. Dzięki za odpowiedź. Biggrin

Przypomniało mi się, że kiedyś wlewałem ten środek do Diesla firmy Liqui Moly i nic nie pomogło, ale środek był wlany przed wymianą filtra paliwa, a podobno najpierw wymienia się filtr paliwa, a potem dopiero wlewa ten środek. Myślicie, że można spróbować jeszcze raz go zaaplikować?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 22:16 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
zacznij od czujnika doładowania-przeczyszczenie czasami pomaga

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Karewer
Karewer
Zbanowani

op
(04-01-2019, 21:56)pio555 napisał(a): zacznij od czujnika doładowania-przeczyszczenie czasami pomaga
Można bez problemu samemu się do niego dobrać? Biggrin

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
oczywiście jest na rurze od dolotu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Karewer
Karewer
Zbanowani

op To przynajmniej dobra informacja, że nie muszę ze wszystkim jechać do "specjalistów". Gdyby to jednak nie pomogło, to myślisz, że można jeszcze raz dolać tego środka do diesla i go przepalić? Bo tak jak pisałem, był dolewany przed wymianą filtra paliwa, a podobno, trzeba po wymianie to robić.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Myślę, że warto też sprawdzić przewody podciśnienia, bo z tego powodu może być problem z niedziałającym doładowaniem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • Karewer
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): że można jeszcze raz dolać tego środka do diesla i go przepalić? Bo tak jak pisałem, był dolewany przed wymianą filtra paliwa, a podobno, trzeba po wymianie to robić.
zależy jaki środek wlewałeś do czyszczenia czy dodatek do paliwa?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): podobno, trzeba po wymianie to robić.
dobrze zrobiłeś, tylko czasem jedna puszka mogła nie pomóc. Jeszcze zależne jest ile miałeś paliwa w baku w trakcie wlewania?

(04-01-2019, 21:53)Karewer napisał(a): Powiedział też, że dławi go czasami, bo jest może turbina zapchana, przez jazdę na niskich obrotach, że nie jest przepalany. Powiedzcie mi, czy to może być prawda?
jeśli faktycznie jeździsz mało, i na niskich obrotach to jest to możliwe. Diesel musi mieć wyższe obroty niż max 2tys

(04-01-2019, 21:53)Karewer napisał(a): przy prędkości ponad 100 km i obrotach ponad 3 tysiące. Tak działo się na trasie. W mieście natomiast przy normalnej jeździe, auto jakoś tak słabo zbierało
do jakich obrotów jeździsz po mieście?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 22:48 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Karewer
Karewer
Zbanowani

op
(04-01-2019, 22:34)pio555 napisał(a):
(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): że można jeszcze raz dolać tego środka do diesla i go przepalić? Bo tak jak pisałem, był dolewany przed wymianą filtra paliwa, a podobno, trzeba po wymianie to robić.
zależy jaki środek wlewałeś do czyszczenia czy dodatek do paliwa?
Wlewałem ten środek czyszczący do Diesla.

(04-01-2019, 22:40)Mati napisał(a):
(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): podobno, trzeba po wymianie to robić.
dobrze zrobiłeś, tylko czasem jedna puszka mogła nie pomóc. Jeszcze zależne jest ile miałeś paliwa w baku w trakcie wlewania?
Czyli to nie ma znaczenia że był wlany przed wymianą, a nie po? Miałem wtedy coś bliżej rezerwy z tego, co pamiętam, bo kiedyś ktoś tak mi poradził chyba na tym forum, żeby wlać z 5 litrów i dolać tego środka, żeby wypalić to dobrze.

(04-01-2019, 21:53)Karewer napisał(a): Powiedział też, że dławi go czasami, bo jest może turbina zapchana, przez jazdę na niskich obrotach, że nie jest przepalany. Powiedzcie mi, czy to może być prawda?
jeśli faktycznie jeździsz mało, i na niskich obrotach to jest to możliwe. Diesel musi mieć wyższe obroty niż max 2tys
Jeździłem średnio ok. 5 km dziennie i w weekend jakieś wypady na zakupy. Nie miałem możliwości go za bardzo przepalać i dlatego pomyślałem właśnie o tym środku czyszczącym Liqui Molly, żeby spróbować jeszcze raz zaaplikować.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(04-01-2019, 22:50)Karewer napisał(a): Nie miałem możliwości go za bardzo przepalać
chodzi o to by nie wrzucać 5 biegu przy prędkości 60-65km/h chyba że tylko po mieście jeździłeś, to i tak zmiana poszczególnych biegów mogła odbywać się na wyższych obrotach

(04-01-2019, 22:50)Karewer napisał(a): o tym środku czyszczącym Liqui Molly
a pamiętasz jak nazywał się ten środek?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 22:56 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Karewer




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości