(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 22:16 przez pio555.)
Błąd doładowania
op
Witam. Jakiś czas temu zaczynał pojawiać mi się Service i "sprawdź wtrysk" przy prędkości ponad 100 km i obrotach ponad 3 tysiące. Tak działo się na trasie. W mieście natomiast przy normalnej jeździe, auto jakoś tak słabo zbierało się po wrzuceniu biegu, czasem było mułowate, czasem po prostu odcinało jakby turbo. Na samym początku jakby coś go hamowało, po wrzuceniu biegu, a po sekundzie idzie normalnie już. W jednym z serwisów wyskoczył błąd:
P2263 - Regulacja ciśnienia doładowania - Poniżej wartości progowej.
Z racji tego, że błąd towarzyszył od dłuższego czasu, to postanowiłem wybrać się do innego "magika", bo wszędzie terminy zajęte na 2 tyg. do przodu. Ten podpiął komputer i okazało się coś, że jest z błędem doładowania jakby. Mechanik powiedział, że to błąd turbo. Może to być np. zawór ciśnienia doładowania. Powiedział też, że dławi go czasami, bo jest może turbina zapchana, przez jazdę na niskich obrotach, że nie jest przepalany. Powiedzcie mi, czy to może być prawda? Do kogo w końcu powinienem pojechać, żeby dobrze zdiagnozować problem? Lepiej do jakiegoś speca od Renault czy do kogoś, kto dobrze ogarnia Diesla? Nie chciałbym rozbierać pół samochodu, a z tym "sprawdź wtrysk" i błędem turbo, to tak bywa właśnie. Dzięki za odpowiedź.
Przypomniało mi się, że kiedyś wlewałem ten środek do Diesla firmy Liqui Moly i nic nie pomogło, ale środek był wlany przed wymianą filtra paliwa, a podobno najpierw wymienia się filtr paliwa, a potem dopiero wlewa ten środek. Myślicie, że można spróbować jeszcze raz go zaaplikować?
zacznij od czujnika doładowania-przeczyszczenie czasami pomaga
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
oczywiście jest na rurze od dolotu
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
To przynajmniej dobra informacja, że nie muszę ze wszystkim jechać do "specjalistów". Gdyby to jednak nie pomogło, to myślisz, że można jeszcze raz dolać tego środka do diesla i go przepalić? Bo tak jak pisałem, był dolewany przed wymianą filtra paliwa, a podobno, trzeba po wymianie to robić.
Myślę, że warto też sprawdzić przewody podciśnienia, bo z tego powodu może być problem z niedziałającym doładowaniem.
(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): że można jeszcze raz dolać tego środka do diesla i go przepalić? Bo tak jak pisałem, był dolewany przed wymianą filtra paliwa, a podobno, trzeba po wymianie to robić.zależy jaki środek wlewałeś do czyszczenia czy dodatek do paliwa?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): podobno, trzeba po wymianie to robić.dobrze zrobiłeś, tylko czasem jedna puszka mogła nie pomóc. Jeszcze zależne jest ile miałeś paliwa w baku w trakcie wlewania? (04-01-2019, 21:53)Karewer napisał(a): Powiedział też, że dławi go czasami, bo jest może turbina zapchana, przez jazdę na niskich obrotach, że nie jest przepalany. Powiedzcie mi, czy to może być prawda?jeśli faktycznie jeździsz mało, i na niskich obrotach to jest to możliwe. Diesel musi mieć wyższe obroty niż max 2tys (04-01-2019, 21:53)Karewer napisał(a): przy prędkości ponad 100 km i obrotach ponad 3 tysiące. Tak działo się na trasie. W mieście natomiast przy normalnej jeździe, auto jakoś tak słabo zbierałodo jakich obrotów jeździsz po mieście? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 22:48 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
(04-01-2019, 22:34)pio555 napisał(a):Wlewałem ten środek czyszczący do Diesla.(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): że można jeszcze raz dolać tego środka do diesla i go przepalić? Bo tak jak pisałem, był dolewany przed wymianą filtra paliwa, a podobno, trzeba po wymianie to robić.zależy jaki środek wlewałeś do czyszczenia czy dodatek do paliwa? (04-01-2019, 22:40)Mati napisał(a):Jeździłem średnio ok. 5 km dziennie i w weekend jakieś wypady na zakupy. Nie miałem możliwości go za bardzo przepalać i dlatego pomyślałem właśnie o tym środku czyszczącym Liqui Molly, żeby spróbować jeszcze raz zaaplikować.(04-01-2019, 22:23)Karewer napisał(a): podobno, trzeba po wymianie to robić.dobrze zrobiłeś, tylko czasem jedna puszka mogła nie pomóc. Jeszcze zależne jest ile miałeś paliwa w baku w trakcie wlewania? (04-01-2019, 22:50)Karewer napisał(a): Nie miałem możliwości go za bardzo przepalaćchodzi o to by nie wrzucać 5 biegu przy prędkości 60-65km/h chyba że tylko po mieście jeździłeś, to i tak zmiana poszczególnych biegów mogła odbywać się na wyższych obrotach (04-01-2019, 22:50)Karewer napisał(a): o tym środku czyszczącym Liqui Mollya pamiętasz jak nazywał się ten środek? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2019, 22:56 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości