Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Led H7


A2-eR11
Zarejestrowani

W SC II jak sa xenony to H1 takze jest, sluzy tylko do sygnalizacji swiatlami - tzw. mrugania dlugimi.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(07-01-2017, 13:55)Grandusek napisał(a): Kurcze poszedł bym do auto ale jestem w pracy 100 km od niego wiec nie bardzo mam jak. A w domku będę dopiero kolo 20. Dlatego tak się dopytuje. Czemu mi nie wierzysz jak włączam długie to słyszę i widzę na ścianie jak przesłona się otwiera od xenonu.
Nie napisałem, że Ci nie wierzę jestem po prostu zaskoczony tym, że w SC II ph I zdarzały się Bi-ksenony. Wiem, że w bi-ksenonie są oprócz palnika żarówki do świateł drogowych gdyż tak jak to już było wyjaśnione używa się ich gdy światła mijania są wyłączone. Myślałem aby w swoich reflektorach zastąpić H1 czymś zbliżonym do ksenona albo i ksenonem. Z tym, że ksenon wiąże się z instalacją przetwornic no i pytanie jaki to będzie miało wpływ na innych użytkowników dróg gdyż w miejscu montażu H1 nie ma soczewki. To będzie tak jak by w zwykłą lampę włożyć ksenon (HID) Biggrin .

Odpowiedz
Grandusek
Zarejestrowani

A weź tak nie rób bo to lipa i wiocha. Ja planuje kupić H1 ale led i zamontować . A potem kupić modul do świateł dziennych i podpiąć pod fabryczny czujnik zmierzchu. Bo te philips 9 led nie podobają mi się. PPsują wygląd auta. Wolał bym już zamontować led w halogeny z funkfunkcją halogeny ale takie zaczynają się 400zl w górę.  Lol

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

No nie, jeden lepszy od drugiego... Biggrin
A2-er11 - w xenonach zawsze jest druga żarówka halogenowa, która robi za światło drogowe, niezależnie, czy włączasz je na mrugnięcie, czy na dłużej, świeci wtedy normalnie xenon z przesłonką i halogen pełną mocą bez przesłonki, w przeciwieństwie do bixenon gdzie jest tylko jedna żarówka xenon z ruchomą przesłonką, wtedy światła mijania i drogowe realizowane są przez tą samą xenonową żarówkę, włączając długie, przesłonka opada i xenon świeci pełną mocą. Bixenon nie oznacza dwóch żarówek xenonowych w jednej lampie, tylko ruchomą przesłonkę, przez co mijania i drogowe są xenonowe.

W życiu nie słyszałem o kombinacji bixenon z halogenem na cele drogowe i dla mnie to jakaś nielegalna przeróbka lampy, ale ja mało słyszałem...

haszczurur - w bixenoach nie stosuje się dodatkowej żarówki halogenowej do świateł drogowych, zwyczajnie nie ma to sensu, żarówka xenonowa bez przesłonki świeci wielokrotnie mocniej niż halogenowa, to jak zapalić świeczkę przy latarce. W lampach xenonowyc/bixenonowych światła mijania są zawsze włączone, chyba że je wyłączysz przełącznikiem, nie wyłączają się gdy włączysz światła drogowe lub nimi mrugniesz. Pomijając nielegalność przeróbki, zastąpienie żarówki halogenowej czymkolwiek innym nie powinno mieć większego wpływu na innych użytkowników, gdyż używasz świateł drogowych gdy nikogo nie masz przed sobą, w przeciwnym razie oślepiałbyś ludzi.

Grandusek - czy Ty planujesz ze świateł drogowych zrobić dzienne?? Jeżeli tak, to baaaardzo zły pomysł, będziesz raził innych. Poza tym nielegalne.

Panowie a tak poza tym gwoli wyjaśnienia po co w xenonach żarówka halogenowa i dlaczego się nie wyłącza gdy używamy świateł drogowych. Wynika to z charakterystyki pracy żarówki xenonowej, jest to lampa wyładowcza (jak świetlówka), która osiąga swoje parametry po około 20-30 sekundach pracy, dlatego musi się palić ciągle, nie może się wyłączać gdy włączycie długie, bo gdy wyłączycie długie, xenon by się rozgrzewał i przez kilka chwil byłoby marnie z widocznością, dlatego stosuje się dodatkową żarówkę halogenową jako światło drogowe, ale xenon pali się nadal. Z tego samego powodu świtłodrogowe nie może być z dodatkowej żarówki xenonowej, za długo by się rozgrzewał żeby dać światło nie wspominając o mruganiu xenonem. Potem wymyślili ruchomą przesłonkę i nazwali bixenon i nie trzeba już stosować dodatkowej żarówki halogenowej. Żarówka xenonowa ma taką moc świecenia że po opuszczeniu przesłonki wystarcza jako długie. Jest jeszcze jeden powód, częste włączanie i wyłączanie lampy wyładowczej mocno skraca jej żywotność.

No i człowiek ciągle się uczy... poczytałem inny wątek i w SC II PHII jest bixenon z dodatkową żarówką halogenową. Jednak żarówka halogenowa służy tylko do mrugania ale tylko w momencie, gdy światła mijania są wyłączone, bo do mrugnięcia w tej sytuacji xenon nie zdążył by zadziałać. W momencie gdy miajania są włączone mruganie drogowymi i włacznie na drogowe realizowane jest przesłonką xenona... A2-er11 zwracam honor.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2017, 23:40 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • A2-eR11, jarpen
A2-eR11
Zarejestrowani

Michumal, wziales pod rozwage tylko opcje gdzie sie jezdzi caly czas na swiatlach mijania i wszystko w Twoim tlumaczeniu sie zgadza, ale wez pod uwage tez przypadek kiedy nie jedziesz na swiatlach mijania. Blyskasz tylko i wylacznie Halogenem wtedy. I to mialem na mysli.

Kurcze gdzies w jakiejs instrukcji od scenica byla nawet informacja kiedy i jak dzialaja zarowki halogenowe H1 w przypadku posiadani reflektorow z xenonem/bixenonem, ale nie moge znalezc teraz na szybko.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • michumal
michumal
Zarejestrowani

Zastanawia mnie jak w bixenonie innych marek jest realizowane miganie drogowymi z wyłączonymi światłami mijania...

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Tak jak napisales wczesniej, tam tez musi byc zwykla zarowka halogenowa jedna do błyskania sygnalizacyjnego.

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

(07-01-2017, 23:04)michumal napisał(a): W momencie gdy miajania są włączone mruganie drogowymi i włacznie na drogowe realizowane jest przesłonką xenona... A2-er11 zwracam honor.

+ halogen.

Widzę że nie masz bixenona sceniku. Wiec możesz nie wiedzieć. Ale nie wprowadzaj innych w błąd.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:
  • A2-eR11
michumal
Zarejestrowani

To też jak tylko się zorientowałem, to się poprawilem.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • tomspeed
Grandusek
Zarejestrowani

(07-01-2017, 23:04)michumal napisał(a): No nie, jeden lepszy od drugiego... Biggrin
A2-er11 - w xenonach zawsze jest druga żarówka halogenowa, która robi za światło drogowe, niezależnie, czy włączasz je na mrugnięcie, czy na dłużej, świeci wtedy normalnie xenon z przesłonką i halogen pełną mocą bez przesłonki, w przeciwieństwie do bixenon gdzie jest tylko jedna żarówka xenon z ruchomą przesłonką, wtedy światła mijania i drogowe realizowane są przez tą samą xenonową żarówkę, włączając długie, przesłonka opada i xenon świeci pełną mocą.

Bixenon nie oznacza dwóch żarówek xenonowych w jednej lampie, tylko ruchomą przesłonkę, przez co mijania i drogowe są xenonowe.

W życiu nie słyszałem o kombinacji bixenon z halogenem na cele drogowe i dla mnie to jakaś nielegalna przeróbka lampy, ale ja mało słyszałem...

haszczurur - w bixenoach nie stosuje się dodatkowej żarówki halogenowej do świateł drogowych, zwyczajnie nie ma to sensu, żarówka xenonowa bez przesłonki świeci wielokrotnie mocniej niż halogenowa, to jak zapalić świeczkę przy latarce. W lampach xenonowyc/bixenonowych światła mijania są zawsze włączone, chyba że je wyłączysz przełącznikiem, nie wyłączają się gdy włączysz światła drogowe lub nimi mrugniesz. Pomijając nielegalność przeróbki, zastąpienie żarówki halogenowej czymkolwiek innym nie powinno mieć większego wpływu na innych użytkowników, gdyż używasz świateł drogowych gdy nikogo nie masz przed sobą, w przeciwnym razie oślepiałbyś ludzi.

Grandusek - czy Ty planujesz ze świateł drogowych zrobić dzienne?? Jeżeli tak, to baaaardzo zły pomysł, będziesz raził innych. Poza tym nielegalne.

Panowie a tak poza tym gwoli wyjaśnienia po co w xenonach żarówka halogenowa i dlaczego się nie wyłącza gdy używamy świateł drogowych. Wynika to z charakterystyki pracy żarówki xenonowej, jest to lampa wyładowcza (jak świetlówka), która osiąga swoje parametry po około 20-30 sekundach pracy, dlatego musi się palić ciągle, nie może się wyłączać gdy włączycie długie, bo gdy wyłączycie długie, xenon by się rozgrzewał i przez kilka chwil byłoby marnie z widocznością, dlatego stosuje się dodatkową żarówkę halogenową jako światło drogowe, ale xenon pali się nadal. Z tego samego powodu świtłodrogowe nie może być z dodatkowej żarówki xenonowej, za długo by się rozgrzewał żeby dać światło nie wspominając o mruganiu xenonem. Potem wymyślili ruchomą przesłonkę i nazwali bixenon i nie trzeba już stosować dodatkowej żarówki halogenowej. Żarówka xenonowa ma taką moc świecenia że po opuszczeniu przesłonki wystarcza jako długie. Jest jeszcze jeden powód, częste włączanie i wyłączanie lampy wyładowczej mocno skraca jej żywotność.

No i człowiek ciągle się uczy... poczytałem inny wątek i w SC II PHII jest bixenon z dodatkową żarówką halogenową. Jednak żarówka halogenowa służy tylko do mrugania ale tylko w momencie, gdy światła mijania są wyłączone, bo do mrugnięcia w tej sytuacji xenon nie zdążył by zadziałać. W momencie gdy miajania są włączone mruganie drogowymi i włacznie na drogowe realizowane jest przesłonką xenona... A2-er11 zwracam honor.
No masz rację ze.to nie legalne. Ale nie będę razie innych bo zakładasz modul pod światła drogowe i one wtedy świecą 30% swojej mocy. Tak maja zrobione a6 c6 bmw e46 itd one nie maja homologacji. A już jeżdżą tyle lat. Tak miałem w b5fl i jeździłem nim 3 lata i nawet kontrolę mnie się nie czepiały ani przeglądy. To zalezy na kogo się trafi?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości