Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Zasłanianie chłodnicy na zimę


Bora
Kobiety

chłodnicy tam nigdy nie "gaciłam" Thumbup
ale akumulator owszem Biggrin

Odpowiedz
Espera
To nic nie zmieni Bora.

Odpowiedz
Asia
Kobiety

Ale i nie zaszkodzi

Odpowiedz
Bora
Kobiety

co nie zmieni - jak samopoczucie mam lepsze Thumbup

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Bora za ten post post:
  • momix
Mati
Zarejestrowani

zasłaniając chłodnice zasłania się również wloty powietrza które chłodzą silnik, i to właśnie bardziej chodzi o te wloty
midar napisał(a):to ma sens tylko przy niesprawnym termostacie.
to ma sens na szybsze zagrzanie się samochodu, Midar zasłoń sobie wloty pod tablicą rejestracyjną jak będzie -15st i zobaczysz różnicę. Po ilu km złapie temperaturę,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

silnik ma dwa obiegi cieczy:
-pierwszy mały przy zamkniętym termostacie :silnik-pompa wody-nagrzewnica,
-drugi duży przy otwartym termostacie: silnik-pompa wody-nagrzewnica-chłodnica.
Tak to jest rozwiązane i nie zmieni tego nikt(żadna magiczna tektura zasłaniająca wlot)
Będzie za zimno to termostat zamknie i silnik będzie pracował na małym obiegu cieczy chłodzącej.

Bardzo ważną rolę ma tu zawór EGR. Niesprawny, zaślepiony może powodować dłuższe nagrzewanie silnika(spaliny nie trafiają z powrotem do układu dolotowego i silnik zasysa cały czas zimne powietrze)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2014, 13:46 przez midar.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

midar napisał(a):Tak to jest rozwiązane i nie zmieni tego nikt
zaraz pewnie ktoś przyjmie wyzwanie Lol

A poważnie - duży obieg otwierany jest przez termostat, jeżeli termostat jest sprawny, to nie otworzy obiegu przed osiągnięciem odpowiedniej temperatury przez ciecz krążącą po samym silniku. Tektura miała sens w przypadku dużych mrozów i niebezpieczeństwa zbytniego wychłodzenia silnika przez powietrze przechodzące przez grill i następnie chłodnicę.
Nie zapominajmy też, że założeniem silników współczesnych jest efektywność, a co za tym idzie - zmniejszenie strat energii wypromieniowywanej z silnika w postaci ciepła. W ich przypadku duży obieg będzie się później otwierał, więc chłodnica dłużej będzie bezczynna.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Niech wypowie się ten kto próbował...

Smoke Tapatalk Beer

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Bardzo chętnie poczekam Biggrin

Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Dobra a kiedy wiadomo że termostat jest nie sprawny? I jaka ta temp pracy w benzynie jest?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości