Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 09:11
op
Hej,
Pytanie za 100 pkt. czy turbine w 1.9 dCi 131KM powinno być słychać w czasie jazdy, a dokładnie jej świst. Bardziej to przypomina jakby lewe powietrze gdzieś ssało. Jak powinna być założona ta rura od przepływomierza na turbinę? Są tam wypustki, które powinny wejść w turbinę czy tylko do tych wypustek... Jakbym tej rury nie założył to nie idzie jej nałożyć ma te wypustki. Niewiem czy czasem turbo nie ciągnie lewegobpowietrza gdzieć. Auto nie kopci, żadnego dymka nie puszcza... normalnie przyspiesza.. tylko słysze turbo w zakresie od 1500 do 3000 non stop...
Inna kwestia, czyvten zaworek cisnienia doładowania powinien cały czas bzyczeć nawet po wyłącxeniu silnika przez kilka minut?
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Turbina nie powinna wydawać dźwięków.
Co do reszty nie wypowiem się gdyż nie kojarzę jak idą rury w 130 km
•
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 13:32
op
(07-08-2019, 12:58)haszczurur napisał(a): Turbina nie powinna wydawać dźwięków.
Co do reszty nie wypowiem się gdyż nie kojarzę jak idą rury w 130 km
To bardziej zasysanie powietrza niż jakiś gwizd... być może gdzieś jest nieszczelny dolot.. albo ta rura nie jest zaliżona prawidłowo...
•
Patrys4891
7,935
16
2304
669
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 07-08-2019, 13:39
Podpowiem że dobrym sposobem na lokalizację źródła dźwięku jest rurka. Jeden koniec do ucha a drugim szukasz źródła dźwięku.
obliczanie na lukkakatorze
•
mojzesz92
8,618
27
2562
466
INNY
2011
INNY
Warka
U mnie tylko w tdi jak miałem takie zasysanie powietrza podobne do przesypywania piachu to była nieszcelość w dolocie
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
•
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 16:22
op
(07-08-2019, 13:39)Patrys4891 napisał(a): Podpowiem że dobrym sposobem na lokalizację źródła dźwięku jest rurka. Jeden koniec do ucha a drugim szukasz źródła dźwięku.
obliczanie na lukkakatorze
Raczej rurka niepotrzebna bo ewidentnie slychac ze turbo zasysa lewe powietrze... gdyby mogl ktos zrobic fote jak ma zalożoną tą rurę idącą od przeplywomierza do turbiny.
•
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 19:18
op
Ewidentnie to jest łapanie gdzieś lewego powietrza, albo gdzieś coś jest nie podłaczone, ewentualnie nieszczelne...
Turbina zasysa powietrze na nierównościach, szczególnie jak się jedzie po garbach i auto szybuje góra i dól w dziurach to turbo wtedy słychać, że zasysa powietrze którędyś, jakby coś się rozszczelniało i chwilowo zapodawało powietrze do turbiny, słychać takie ssssssss.
Nie jest to żadne gwizdanie czy wycie, terkotanie itp. możliwe, że jakaś uszczelka przy turbinie się skończyła??
Chodzi mi o tą rurę powietrza, która idzie za przepływomierzem do turbiny..jak to to powinno być zamontowane pod maską? Ktoś kto ma 1.9 dCi 130KM F9Q 802 mógłby zrobić foto tego u siebie?
https://allegro.pl/oferta/rura-dolot-pow...7542346845
Może mam to zle założone i gdzies pod opaską łapie lewe powietrze...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2019, 19:18 przez Soul.)
•
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 21:08
Jak sie uda to w weekend bede tam u siebie zagladal do rur, bo tez cos mi tam nie pasuje i slysze ssanie gdzies tam... Oby tylko pogoda byla.
Co do bryczenia, to nie bzyczy po wylaczeniu silnika zaworek turbiny, tylko elektroniczna przepustnica. Po wylaczeniu silnika podawane jest napiecie caly czas aby byla zamknieta. Gdy napiecie komputer odlaczy to sie na sprezynie automatycznie maksymalnie otwiera. Przepustnica ta sluzy do gaszenia silnika.
Zauwazylem ze temperatura ma wplyw na dlugosc podtrzymywania tam napiecia. Im cieplej tym dluzej. Nawet i ponad 5 minut potrafi, a jak jest zimno to chwila i puszcza po kilkudziesieciu sekundach.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to A2-eR11 for this post
• Soul
Soul
725
6
123
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 21:28
op
(07-08-2019, 21:08)A2-eR11 napisał(a): Jak sie uda to w weekend bede tam u siebie zagladal do rur, bo tez cos mi tam nie pasuje i slysze ssanie gdzies tam... Oby tylko pogoda byla.
Co do bryczenia, to nie bzyczy po wylaczeniu silnika zaworek turbiny, tylko elektroniczna przepustnica. Po wylaczeniu silnika podawane jest napiecie caly czas aby byla zamknieta. Gdy napiecie komputer odlaczy to sie na sprezynie automatycznie maksymalnie otwiera. Przepustnica ta sluzy do gaszenia silnika.
Zauwazylem ze temperatura ma wplyw na dlugosc podtrzymywania tam napiecia. Im cieplej tym dluzej. Nawet i ponad 5 minut potrafi, a jak jest zimno to chwila i puszcza po kilkudziesieciu sekundach.
Dokładnie tak jest jak mówisz, ale zauważyłem ,że ten zaworek,z którego wychodzą wężyki do turbo (ten zaraz nad pojemnikiem na płyn hamulcowy), też mi bzyczy i terkocze jak wyłączę silnik. Nie wiem czy tak ma byc czy to jest jakaś oznaka, że się kończy.
•
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 07-08-2019, 22:07
Ten zaworek u mnie nie wydaje dzwieku zadnego chyba, przynajmniej nie slyszalem go nigdy.
•
|