Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Tylne nadkola


krzysztofk
Zarejestrowani

Zedrzeć do blachy,ale nie używać do tego szlifierki tylko szczotkę drucianą na wiertarkę.Szlifierką przegrzejesz blachę.Potem można dać cortanin,ale jak będziesz robił szczotką to raczej nie ma potrzeby,bo szczotka wybiera wszystko do zera.Potem epoksyd,szpachla,farba podkładowa akrylowa,baza i kolor.
Można to zrobić w domowych warunkach,bo przecież te wszystkie materiały teraz można kupić w sprayu.Dla kogoś kto nie robi tego na co dzień spayem zawsze łatwiej jest zcieniować.Tylko trzeba pamiętać że bezbarwnym zawsze wyciągamy parę centymetrów więcej niż jest położona baza.Po kilku dniach można polerować przejścia.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Szczotka druciana nie za bardzo . Można by porysować zewnętrzny rant nadkola .

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Można tez papierem ściernym na płótnie... 
Trzeba zebrać z 3 do 5 mm po obwodzie końca zaatakowanego miejsca.
Czyścimy do gołej zdrowej blachy, głębsze wżery cortanin, bądź inna chemia, po procesie odrdzewiania miejsce naprawy epoksydem, i ew. szpachla do wyrównania wżerów...na to podkład, baza i klar....
Pamiętamy, nie szpachlujemy na gołą blachę.
Wychodzę z założenia, ze lepiej mieć inne odcienie wyprawek niż patrzeć na pęcherze, rdzę, czy juz perforacje ....

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Jeździłem do różnych szpeców od blacharki by zasiegnąć porady jak to najlepiej zrobić ? I ilu szpeców tyle różnych porad . Biggrin Praktycznie każdy mówi co innego ! Jeden mówi że wystarczy dobrze zedrzeć do gołej blachy . Na to żadnych wynalazków typu kortanin , ani też podkładówek typu epoksydowa . Wystarczy na gołą blachę nałożyć minię . Najlepsza jest polska . Ponoć sprawdzał wszystko i ten sposób jest najskuteczniejszy na rdzę . Jak dobrze wyschnie minia to prysnąć na nią bazę i potem lakier . I tyle!

Tylko jak to wygląda w praktyce ? Ile jest w tym prawdy ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2016, 12:53 przez bodo.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Minia ok.Tylko nie wiem czy można ot tak kupić. 
Nawet po zastosowaniu jej trzeba stosować podkład przed bazą bo będą przebarwienia.
Fajnych masz fachowców w okolicy:żadnych wynalazków typu epoksyd. Biggrin

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

(24-09-2016, 13:42)krzysztofk napisał(a): Minia ok.Tylko nie wiem czy można ot tak kupić. 
.....
Fajnych masz fachowców w okolicy:żadnych wynalazków typu epoksyd. Biggrin

Minia - ta prawdziwa chyba juz nie do dostania.....

Chyba panowie fachowcy nigdy kortaninu nie używali.... Sly
Przerabiałem temat korozji w polonezie.... Po kortaninie epoksyd, na to ew. Szpachlówka, podkład i lakier....
Jak tak oni robią to nie dziwi nic, że po pół roku parchle wyłażą.....  Kwasny

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2016, 19:47 przez Gizmo.)

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Przed chwilą na TVN Turbo było krok po kroku pokazane jak skutecznie naprawić skorodowane nadkola w samochodzie na co najmniej kilka lat ! Najpierw gościu okleił papierem nadkole zakrywając zdrowy lakier .Zdjął wewnętrzne osłony nadkoli . Potem dokładnie usuwał  rdzę specjalną szczotką drucianą założoną na wiertarkę . Mocno skorodowane miejsca wycinał gumówką . Na tak przygotowaną blachę nałożył trzy warstwy oddzerwiacza w odstępach 10- 15 minut  i pozostawil na 24h . Po 24h dokładnie odtłuścił blachę .  W wycięte miejsca nie wspawywał zdrowej blachy ani nie wypełniał szpachlą . Gdyż jak powiedział szpachla popęka i znowu w tym miejscu wylezą parchy ! Zamiast szpachli miejsca te wypełnił włóknem szklanym i żywicą epoksydową . Po przeschnięciu żywicy całość przeszlifował papierem o gradacji 48 . 

Po przeszlifowaniu całość zapryskał trzema warstwami podkładu epoksydowego . Po wyschnieciu całość przeszlifował papierem ściernym o gradacji , już nie pamiętam 280 albo 600 coś tam . Dopiero na tak przygotowaną całość nałożył szpachlę . Po obrobieniu szpachli papierem ściernym prysnął na to podkład akrylowy .  Na koniec całość  łącznie z miejscem do wycieniowania lakieru dokładnie przeszlifował papierem wodnym o gradacji 2000 . Granicę cieniowania lakieru odznaczył gąbką do uszczelniania okien . Następnie naniósł trzy warstwy bazy przygotowanej w puszce w sprayu . Potem nałożył na to lakier bezbarwny . Po dokładnym wyschnięciu lakieru całość przeszlifował papierem wodnym 2000 a potem nałożył pastę polerską i przepolerował polerką mechaniczną .  Nawet wyszło mu to super !

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2016, 17:31 przez bodo.)

Odpowiedz
Yorgen
Zarejestrowani

Oglądałem, chociaż bardziej zainteresował mnie temat z dodatkowym gniazdem zapalniczki

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
(08-10-2016, 17:50)Yorgen napisał(a): Oglądałem, chociaż bardziej zainteresował mnie temat z dodatkowym gniazdem zapalniczki

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
Mi to bardziej wygladalo na,, zamiast gniazda zapalniczki ,, gniazdo na usb.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Yorgen
Zarejestrowani

No tak, zamontował gniazdo USB, lecz ta sama zasada jest z dodatkowym gniazdem zapalniczki. Myślę nad takim do kamerki

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości